Hektisk höst...

.....varit en aning mycket nu som vanligt iofs, har nu bara bokat in vissa måsten, men försöker hålla några dagar lediga i almanackan. I lördags åkte jag och Ida och hälsade på en kompis till mig, sen gick vi på stan, åt en sen lunch på stan och hejade på en annan hästtjej hemma hos henne på hemvägen. Softade lite när vi kom hem och red sen våra hästar , lastade och red nere på ridskolan. kom in vid 20 tiden.... Ida säger att det kändes typ som vi var en vanlig familj idag, som gick på stan en ledig lördag... förutom att pappa var på övning då... tja vad säger man. Vi hade iaf en väldigt bra dag.  Söndagen tillbringades mestadels på Ränneslätt där det var Terränghoppning i Överstens pris, Vital var som vanligt extremt pigg och stark, men skötte sig utmärkt, jag brukar alltid rida för fort , men höll verkligen igen på en del sträckor , men det räckte inte idealtiden var 4.15, jag red på 4,11. Ettan och tvåan och trean var inom 4.15-4,16, så vi slutade fyra. Hade iofs inte förväntat mig att vara placerad eftersom jag alltid rider för fort.....
 
Idag var jag trött , sovit riktigt dåligt, men nu när den största delen av dagen har gått känns det rätt ok ändå. Diskmaskinen ville inte vara med så jag fick ta ut och diska allt för hand, har rengjort den och nu verkar den fungera igen, så håller tummarna för att den ska diska på ett tag till. Ska försöka hinna med att rensa efter sommaren, vinterförbereda land, ta in blomkrukor m.m. Ingen brist på sysselsättning, men har varit så extremt trött ett tag, och så fick jag asont i ryggen i torsdags, har inte gjort något speciellt, men nu är det lite bättre så jag hoppas det släpper nu. Ålderskrämpor? Omäjligt för jag är ju typ 25 fortfarande... eller??
 
Har lite planer jag ska ta itu med, mer om det när jag har kommit lite längre fram och det inte bara är planer längre!
 
Ida rider Skumpan bättre och bättre, hon säger själv attd et bara blir roligare ju mer hon kan utnyttja hästens kapacitet! Nu laddar vi för tredje omgången av ponnyallsvenskan div 2 på söndag! Ska bli kul!
 
Vi hörs:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0