Saknar det där lilla extra..

...i ork just nu, börjar bli less på mörkret och vädret som är obeslutsamt, regn, blåst, snö, tö och is och så lite mer regn och blåst-och så idag -4. Men det är ju tur man kan åka till ridhus, en tur med två hästar  to, fre, lö och sö denna vecka...inte smidigt när det är hårt i marken. 

Men igår var vi och red en stund i ridhus, Ida och jag, körde lektion med Ida en stund, hon sa att jag är mycket hårdare än pappa, jag är på henne så hon måste jobba hela tiden:)) Det är ju bra att takterna sitter kvar...

Men nu är det ju mest hopp och lek hela helgen, behöver inte laga middag varken fredag eller lördag, har däremot lovat Ida fattiga riddare när hon kommer från skolan idag.

Håller på att rensa ut julen , men mina saktfärdiga amaryllisar behagar ju blomma först nu- men med otroligt många blommor, mina tulpaner jag planterade i början på november har kommit upp ca 6 cm, så det blev inga jultulpaner snarare februaritulpaner kanske. Men det var gulligt med tulpanknopparna i mossa och tomte och ljus bredvid under julen iaf:)

Dagsa att sätta igång med dagen pyssel- julsaker bort, lite tvätta, lite städa, lite mocka, lite rida och så fredagslyx- middag ute och sen bio:)

ha det toppen:))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0