En vecka sen sist...

...och hösten är nu obevekligen här, fast sen i lördags har det varit helt underbart väder, synd att man jobbat två dar nu...men bara lite utbildning imorn och sen ska jag ha 4 gördagar, det är vad lediga dagar kallas för oss som jobbar heltid och har hästar, barn, hund och renoverar hus och så är det det där med tvätt o städ och annat som är en "neverendingstory"...


Ibland undrar jag hur man är funtad, varför är man aldrig riktigt nöjd med sig själv? Frustrerad över att man inte hinner göra det man borde, dåligt samvete för allt man inte gjort.....Läste häromdagen att 70 talist tjejerna är de som just nu drabbas av den stora utbrändhetsvågen. Och jag har inte tid att bli utbränd...

Men försöker bättra mig(och när det inte funkar så blir jag stressad över att jag inte lyckas med det) och se över vad jag planerar in. Ibland känns det som om man är så uppstyrd av yttre faktorer så att man inte kan få till det att en enda kväll fixa barnvakt och åka på bio, boka in en massage (som jag får betald genom friskvårdspengen på jobbet!!) åka iväg och träna hoppning m.m. Tiden finns bara inte.

Har dragit streck över ett antal dagar i almanackan- där ska jag inte boka in en enda tid! Skulle vilja ta en promenad men det är becksvart och Ida ligger och sover så jag kan inte lämna henne ensam inne och gå iväg. Skulle kunna gå upp tidigt typ 5.15 och gå en promenad på morgonen men jag orkar inte det- då fixar jag inte resten av dagen.

Samtidigt så känner jag mig lite löjlig som gnäller över detta som ju kan ses som lyxproblem... vi har allt vi behöver och lite till.....det finns så många som har det fruktansvärt tufft och får kämpa varje dag för att överleva, och jag är frustrerad över petitesser jämfört med hur många andra har det!

Men något måste jag nog ändra på....

Jag ska:
-inte stressa i onödan!
-inte planera in saker på streckade dagar
-säga nej ibland!!
- jobba på att inte ha dåligt samvete för saker som jag inte hunnit med och som faktiskt kan vänta!!
- köra lagligt när jag kör bil...och åka tidigare så jag hinner ändå!

Fortsättning följer......

Kommentarer
Postat av: Em

Ja, du måste softa ner! Har aldrig sett en mer fulltecknad

Kalender än din och Rolfs...njut lite mer, en te stund här

Och en prommis där...

Stor kram

Systern som latar sig fagarna i ända just nu : )

2011-09-28 @ 18:16:38
Postat av: Molla

Nä vi lycka sklämma in lite väl mycket i kalendern...men idag har jag kört lagligt hela dagen- otroligt för att vara jag...och ätit middag ute med vänner! Tur man har kompisar som är snälla och är barnvakt!

2011-09-28 @ 21:08:37
URL: http://enhemligtyp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0