Idag är det torsdag....

...tyckte det var måndag alldeles nyss! Dagarna går fort men vårens intåg går sakta, igår var det bara heeeelt underbart- fler soliga vårdagar är välkomna!

Varit lite dålig på att skriva, blev irriterad sist, ett långt inlägg och jag hade ju naturligtvis inte tryckt på spara nån gång, internet lägger av och vips så vad det borta!!  så nu SPARA....

Ida har fått hem sin häst och ridit en del, det funkar superbra, vi var i ridhus häromkvällen och Ida ville då inte sluta rida...de galopperade och hoppade några skutt också vilket Ronja tyckte var väldigt kul. Hon beter sig inte som om hon är 20 år direkt, varje dag när hon går ut i hagen drar hon ett litet race och hoppar runt och slår bakut, för att sen göra en tvärnit vid silagehögen:)

Vi har ridit dressyren i Överstens pris med Husarerna, jag red Vital vilket inte var ett smart val, hade iofs inte så höga förväntningar men hade ju hoppats på att han skulle kunna stå still under hälsningarna. Men han såg andra hästar utanför och började fara runt. Hela programmet var han spänd och stark och där det var skritt blev det inte mer än lite samlad trav, periodvis var han ganska fin men spänd och då blev det 7 or på rörelserna. Men Rolf fick till sabelhälsningarna bättre och hans häst stod still när de hälsade så han fick massa mer poäng än mej till hans stora glädje!

Jobbade måndag och tisdag, så då blev det inte mycket gjort härhemma, men var ledig igår så då har jag börjat organisera upp i arbets/gästrummet, spacklade lite i garderoben och fyllde bilen med skräp, hade tänkt att hinna iväg med skräpet igår men det hanns inte med, så nu måste jag flytta över skräpet från bilen till transporten. Sopstationen är nämligen bara öppen mellan kl. 15-18....

Idag är det också fullsmetat- stallet är ju redan klart men jag ska strax köra in en ny silagebal, sen tvätta, och förbereda mat till våra middagsgäster, slipa i garderoben,rida minst två hästar helst tre och Ida ska till ridhus med sin ponny och en kompis i e.m. måste ta ett varv med dammsugaren härhemma med, men jag är ju ledig imorn med:) Då är det lite lugnare, ska åka med King på hoppträning imorn kväll, ska bli intressant eftersom jag typ aldrig har hoppat honom....

Nu är det dags att hoppa in i traktorn- ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Jessie

Skönt att höra att du inte är sysslolös när du är ledig... =)

2011-03-03 @ 21:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0