Måndag morgon....

... helgen passerade som vanligt med racerfart. Har inte gjort så mycket nytta men det har vart trevligt med fika, luncher och middag med vänner som hälsat på:)

Dock varit iväg varje dag med hästar till ridhus eftersom det är så isigt så att det är livsfarligt att rida ut. Där det inte är is vill hästarna inte gå- för mycket skare...Men igår så körde Rolf (Ida var med och styrde traktorn) bort snön i paddocken och under var det ingen is! Så igår kväll kunde jag rida två hästar härhemma:)

Igår fick jag också körlektion i traktorn, när jag skulle starta letade jag efter startknappen...ha ha  jag har bara kört väldigt gamla traktorer tror jag för denna startade man med nyckeln....det gick faktiskt riktigt bra- var mer lättkörd än jag trodde. Var ju tvungen att lära mig hur den funkar, jag måste ju köra in ensilage till hästarna denna vecka då Rolf är i Stockholm.



.



Idag ska jag jobba kväll- vaknar då med täppt näsa ont i halsen och huvudet....men i med några Alvedon så ska det väl funka idag med:)

Nu vill jag att det ska bli vår!!! Bara en vecka kvar av Januari- sen är det februari, en kort månad sen är det första riktiga vårmånaden- mars!! Vital har redan vårkänslor far runt som en tok och busar i hagen!


Ha en bra dag!!!


Kommentarer
Postat av: Danne

Ha, ha... Det är alltid lika roligt när man ska lära sig att köra något nytt... Fråga Mr Lastare vad han tykte om att jag körde honom första gången ;)



Ja, våren kan inte komma snabbt nog nu tycker jag!

2011-01-24 @ 09:12:41
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Siw

Va skönt det var att läsa att du haft en helg utan att jobba! :) Krya på dig!

2011-01-24 @ 10:34:11
Postat av: Jessie

Verkar vara en ilsken bacill som letat sig in då det är hur många som helst på jobbet går o snorar nu. Hoppas det inte blir mer av det bara!

KRAM

2011-01-24 @ 18:21:04
Postat av: mia

Ojsan va bra....jag har då inte fattat hur man kör denna knäppa traktor här hemma.....läskig ju....och skopan ska vi inta tala om :)....Vi får snart ta i jämföra våra scheman...så vi kan ta en fika eller nåt....Kram

2011-01-24 @ 18:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0