En ny liten släkting....

såg dagens ljus igår kl.16.22!! Emelie och Peter fick en liten tjej och Caroline en efterlängtad lillasyster! Och Ida en ny tjejkusin- vilket hon tycker är toppen! Så roligt!!! Nu ska man försöka få till en dag att åka och titta på underverket också!

Laddar för att jobba helg- men förkylningen som jag har känt av under veckan har inatt slagit ut, asont i halsen hostig och snuvig- men på med några alvedon så hoppas jag att helgen ska funka. Men å andra sidan pratade jag med en arbestkamrat igår och hon hade magsjuka... så det är ju pest eller kolera, fast jag är nog hellre förkyld än har magsjuka.....

Hästarna har iaf varit igång nu, men med denna förkylning och mer än -10 så får de vila 4 dar nu, lite irriterande bara. Men Vital håller ju igång i hagen-leker som en tok med Yoshi och galopperar runt. Man kunde ju annars tro att två valacker på 15 och 18 år skulle ha taggat ner lite:)

Och å ska jag gnälla lite också- det finns hur många idioter som helst i trafiken- ibland undrar man hur de fått körkort, eller så är det bara att de är så egoistiska och hänsynslösa som gör att de kör som om de är ensamma på vägen?? Säger bara BLINKERS!! Använd blinkers- och nej blinkersen är inte inbyggd i ratten- man måste slå på den och gärna innan man bromsar och svänger! Vill också upplysa om att om man blinkar in sig vid en ledig p-plats och kör fram en bit så betyder det att man ska fickparkera- men uppenbarligen är det ingen  i Eksjö som kan fickparkera eftersom de alltid kör fram i häcken på min bil då så man inte kan backa in.....Apropå parkering-  på en vändplats är det p- förbud men tror inte att det gäller vändplatsen vid Norrtullsskolan??? Och sist men inte minst alla som kör ut precis framför en så man får tvärbromsa....väldigt irriterande men med det väglag som nu råder är det ju en aning svårt att stanna, fast det verkar inte de som kör ut fundera på.....och nej jag är inte världsbäst själv men om man använder blinkers i tid så folk kan planera sin körning och parkerar där man ska samt inte ligger i häcken på den framför så blir det enklare att köra bil!

Ha en bra dag och ANVÄND BLINKERS!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0