Pigg igen!!!

Fast fortfarande snorig o lite hostig men vad gör det när man kan rida igen:) Igår åkte jag till ridhus med Vital- han är bara underbar:) När man gör iordning honom hemma så har han full koll på vad man tar på för grejor, går ut till transporten och han har bråttom in och går in själv:) När jag red igår var han dock lite överladdad efter att ha vilat 1 ½ vecka då jag varit sjuk, bromsen funkade inte fullt ut. Men det är alltid roligare med lite för mycket gas än för lite, kul med en häst som verkligen vill jobba! Lika snäll när man ska hem:) Många morötter fick han igår kväll. Hade tänkt att åka till ridhus efter jobbet idag med King, men han drog av sig en sko igår, så ikväll blev det ny sko ist, och Rolf är sjuk så jag fick bli hemma. Men imorn hoppas jag att jag kommer iväg till ridhus för ett arbetspass!

Bild från Hubertus 2010
Familjebild- fr.vä. Jag och Vital, Rolf och Trinity, Pauline och King på Hubertusjakten 2010

Familjen strul...Rolf skulle ha semester v.7- sportlovet, men sen blev han tvungen att åka till Sthlm den veckan, jag söker då ledigt för att Ida ska va lite ledig, i fredags får Rolf reda på att han inte behöver åka till Sthlm den veckan- så nu är vi lediga båda två- vilket ju är toppen! Jag är ledig oförskämt många dagar...från to 10 till sö 20 feb, jobbar en dag sen är jag ledig två till....Tid att umgås med Ida , fixa lite hemma och rida! Och så kommer nog Pauline hem lite också:) Känns bra!

Slutligen hoppas vi på att snön som faller just nu försvinner fort fort fort!!!



Kommentarer
Postat av: Danne

Ha, ha, ha... Det är inte att ha det oförskämt bra... det är att unna sig lite lyx i vardagen ;)

Själv är jag ledig i 5 dagarn from imorgon, jobbar 2 och sedan ledig 2... ;)



Fick ni mycket snö igår? här snöade det stor och tung blötsnö i över 12 timmar konstant igår :(

2011-02-11 @ 06:11:39
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0