Hemma igen....

...efter en sväng till Göteborg och Grebbestad. Har ju varit rätt risig hela veckan men eftersom det skulle vara begravning för vår "familjebarnflicka" Franziska på fredagen i Grebbestad så var det bara att packa ihop sig och dra till Götet på torsdag e.m. Skulle åkte efter jobbet, kände mig hyfsad på onsdagkvällen så jag tänkte jag kunde jobbat men på to morgonen insåg jag att det inte var läge. Tog mig iaf till Göteborg och kunde sen vila upp mig hemma hos Pauline.

Det var en fin begravning fast det var viss spänning kvällen före då en kompis kom farande med tåget från Stockholm och hade med sig urnan med Franziskas aska....men glömde den på tåget då de klev av......men det hela löste sig så urnan fanns på plats till begravningen...Nästan som på film:) Träffade en massa personer som jag inte sett på många år och det var faktiskt jättekul- även om anledningen till att vi sågs inte var så rolig, men på något sätt är det ju som det ska vara, att man går bort vid närmare 90 är ju naturligt. Och apropå ålder- Franziska skulle fyllt 89 år idag- grattis till dig i din himmel- tror du sitter där och vakar över alla "dina" barn!

Stannade kvar i Götet till lördag så på fredagskvällen gick vi och såg Trassel- den nya disneyfilmen. Den var superkul! Både för Ida och oss något mer vuxna:) En kort sväng på stan på lö f.m sen var det hemfärd- var heeeelt slut när jag kom hem, är fortfarande snorig och rosslig men nästan bra från förkylningen. Rolf fixade god middag medan jag låg och vilade på soffan:)

Kvällen avslutades med Melodifestivalen, hade höga förväntningar på Dilba som jag gillar men den var lite slätstruken(och så hade de fula kläder), det var ingen av de andra som var nån jättehöjdare heller, lite besviken faktiskt. Pernilla var helt ok men ingen ESC låt, och som tur var gick inte Karlsson på taket vidare heller...Danny som jag också kan tycka var bra sjöng i ett nummer som gav mej otäcka flashbacks till 80-talet och Herreys....hoppas på bättre låtar och styling i kommande program:)

Nu är det läggdags- somna till Änglagård- andra sommaren, så man kan se trean snart...

Hej hopp vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Jessie

Tycker ni haft ett par begravningar nu... usch! men det sägs ju att det alltid kommer tre, tyvärr, o de har ni väl klarat av nu eller??

Skön att du är bättre oxå! Antar vi syns till veckan då!

KRAM

2011-02-06 @ 09:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0