O så va helgen slut!

En helg går rasande fort när man har roligt....hopptränat med King o Ida med Ronja, ridit Vital och idag var det Husarträning. Dessemellan bakat en massa till jul och till dagens fika med husarerna, fixat i stallet och hemma.


Har gjort veckans kamikazeuppdrag- klippt Vital, han var faktiskt riktigt snäll, men han står ganska stilla (men dock på helspänn) och när det ramlar ner päls på gången eller sladden rör sig så hoppar han till,eller något annat låter eller en häst frustar eller så försöker han bita de andra hästarna, inte helt lättklippt! Dessutom var mina skär i behov av slipning och han är dödskittlig under magen så det är tämligen tufsit på sina ställen:) Tur vi inte ska tävla.

I fredags hade Ida och jag film och myskväll, vi var lika trötta båda två, senåkte jag och hämtade Rolf på natten efter hans lillejulsafton med arbetskollegorna, lördag morgon så stack han ut och jagade, Ida och jag åkte för att hoppträna lite, vi har så trevligt och sitter och snackar så jag missar infarten till ridhuset, fick åka en km till och vända:))

 Lördag kväll var det bastu o julbad med Husarerna men det var bara Rolf som var viking av oss tre och badade. Jag satt inne och drack glögg med några till som inte ville vinterbada, varmt och gott. 

Idag stannade vår nya tvättmaskin och ville absolut inte göra någonting! Men Rolf fick den briljanta iden att öppna tömningsfiltret nertill- och se där låg en av Idas försvunna pinnar till Nintendot, 20 kr och tre hårspännen...efter bortplockning av detta fungerade den alldeles utmärkt igen!

Snön har återkommit och jag hoppas ju nu att den får ligga kvar men enl SMHI ska det bli plusgrader nästa helg, men blir det tillräckligt mycket så kanske, det snöar fortfarande. Men det är så otrolgt mycket ljusare, och hästarna är mindre leriga!

Ska nu tigerbalsamera min hand som King lyckades trycka till i måndags när han inte ville göra som jag ville, jag vann dock men knycklade till handen ganska ordentligt och får super ont när jag använt den, vill inte räta ut fingret och inte böja ihop det utan nåt mellanting funkar hyfsat, men det går väl över snart hoppas jag, tur i oturen är att det är vänsterhanden.

Ha en bra vecka- snart är det jul, ingen julstress eller.....bara lite- har inte fått in nån gran än som jag tänkte denna helg, men det är ju låååångt kvar till jul:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0