Toppar och djupa dalar...

...är det just nu.

Igår när jag tog in hästarna har Vital blivit ormbiten i mulen och är enormt svullen och kan inte äta...jaga veterinär vid 17.30, som tur är har "min" veterinär jouren (vilket han aldrig har på måndagar men den som brukar ha det hade semester) så Vital får cortison och är senare på kvällen bättre så han kan pilla i sig lite hö under natten. Var betydligt bättre idag fastän han är ju inte snygg om nosen direkt, ser helt missbildad ut.

Min älskade farmor Bobbie somnade in i morse, skulle ha fyllt 91 i oktober, så det är ju livets gång fast det är ett stort tomrum hos oss som är kvar.....det är alltid sorgset när någon som funnits där hela ens liv är borta.

Idag är det också Idas födelsedag! startade dagen 05.30 med att släppa ut hästarna och fixa stallet, sen var det in och sjunga för Ida, dela ut lite paket och äta prinsesstårta klockan 06.00 på morgonen! När jag ska köra Ida till skolan upptäcker jag att schemat för veckan till fritids ligger kvar i hennes mapp.... det är inte inbokat att Ida ska komma 06.40 idag!!  Suck- men jag har inget val- åker till skolan och får inte ens ens sur min av fröknarna för schemamissen- underbara fritidspersonal! Jobbar 7-16 sen hämta Ida som beställt pizza till middag, och så fick hon en såå fin Mouintain Horse jacka av Naffe och min pappa och rosa gummistövlar av mig och fina kläder av sin farmor.

Efter denna dag är både Ida och jag helt slut! Så ikväll blir det tidig kväll- nu väntar kurs i dagarna tre för mig, och imorgon är det skola och fritids för Ida fram till 17.00, sen rider hon lektion 17.30 och sen disco på skolgårdsfesten....lär nog somna ovaggad imorn med!

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0