Vilken vecka...

...började bra i måndags f.m. då jag var ute och tog ner gamla taggtrådsstaket, men sen!!! Tycker inte jag hållit på så länge men kollar klockan och inser att jag ska vara i Eksjö om 10 min, hmmm det tar 20 min att åka till Eksjö, ringer fritids och ber att Ida ska få gå dit en stund tills jag kommer. Åker till skolan, på skolgården möts jag av fritidspersonal som säger att Ida är därinne hon skulle ju ändå vara kvar för ni har ju utvecklingssamtal nu......shit!! Har totalt glömt detta- trots att det är uppskrivet i almanackan, så iklädd gummistövlar och skitiga arbetskläder har Ida och jag utvecklingssamtal....

Tisdag sover Ida på Kulla för jag har tvådagars konferens med jobbet, och Rolf är på övning. Jag hoppades vi skulle sluta lite tidigare på onsdagen än vi egentligen skulle men vi hade fullt upp till 16.00, så jag ringer fritids och ber dem skicka ut Ida på skolgården, möter henne 16.15 stressa hem och ta in hästarna och servera Ida lite mat och vid 17.00 iväg till Idas ridlektion,snorhalt och oplogat så vi kom precis på sekunden, på vägen hem säger Ida att hon glömde läxmappen igår för den är nog hemma- hon hittade den inte i bänken idag....hemma hittar vi inte läxmappen....ringer Rolf som säger att Ida hade den med sig till skolan i tisdags...och idag låg den på henns hylla i skolan, pinsamt att missa den 2 dar i rad.

Idag kommer vi på att Ida inte har nån frukt med sig på vägen till skolan- MEN vi var ute i så god tid att vi hann åka och köpa innan skolan- de ni!

Imorgon ska jag vara en välplanerad mamma, plocka fram alla kläder till Ida redan ikväll och frukt och gympakasse och ytterkläder...

Bloggandet har legat på is ett tag har inte riktigt hunnit med- men det har hänt en del, vi har köpt en egen gård som vi flyttar till första veckan i december:) Vi har där inrett stall och fixar med hagar b.l.a plockar vi ner taggtråd...en minst sagt taggig sysselsättning....vi har också flyttat stora delar av vårt bohag som redan är ditkört i kartonger- och så står det kartonger packade lite överallt i huset vi bor i med...när vi flyttat dit blir det renovering av huset, men vi tar några rum i taget...

Ska försöka lägga upp lite bilder men hinner inte just nu.- för nu ska jag åka till vårt nya ställe och leta upp taggtråden som ligger prydligt ihoprullad- men tyvärr under 2 dm snö...

Ska sätta lite fler stolp och plocka lite mer taggtråd idag, imorn blir det jobb 7-16 och sen Husarmiddag i Tranås, helgen tillbringar vi väl i arbetsläger Täringstorp:)

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Mia

Fattar inte att du hinner med allt, du skulle behöva klona dig hehe.....Ha det så gött

2010-11-11 @ 10:53:14
Postat av: Danne

Ha, ha, ha... du har fullt upp som vanligt :) vart är det ni ska flytta?

Ja, visst är han fin... Ångrar lite att jag sålde honom... men han vann DM nu för några veckor sedan så jag gjorde nog rätt ändå :)

2010-11-11 @ 11:00:31
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Dumt med det vita eländet innan man är färdig med barmarksjobbet. Imorgon, fredag, ska det regna sade någon!

2010-11-11 @ 11:02:42
Postat av: Jessie

Va duktig du är som bloggat! ;) Du kunde precis beskrivit en dag ur mitt liv så du är långt ifrån ensam!! =) Ska kanske göra ett blogginlägg om de...

Syns i mon bitti!! TJOHO!! =)

2010-11-11 @ 19:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0