Fattar inte...

...hur de som jobbar 7-16 må-fre får ihop sina liv...fast å andra sidan har de kanske lite mindre att dona med, och man kanske är två i familjen som är hemma de flesta kvällar. Jag tittade i almanackan och insåg att de närmaste två veckorna kommer vi att vara hemma samtidigt två kvällar nämligen lö och sö kväll denna helg. Två middagar ihop på 14 dar normalt eller??? Men Ida har någon av oss hemma varje kväll iaf:)

Men härliga semsterminnen har vi ju! Snart ett år sen vi var i Thailand på långsemester och Ida pussades med ett illaluktande Sjölejon....tiden bara flyger iväg!


Har varit uppe tidigt för att hinna fixa hästar och hunden och mig själv och Ida innan jag har börjat jobba vid 7 ti, on, är lite seg ikväll men har ju nästan sovmorgon imorn, kan sova till 7 ha ha! Imorn ska jag inte åka till Täringstorp utan vara hemma och ta hand om tvättberget och det alldeles för stora klädberget på "min" stol i sovrummet, sortera Idas garderob, packa lite mer och städa lite. Skulle vilja ha ett tvättnedkast i väggen där man slängde in smuts och så kommer det tillbaka sorterat och ihopvikt....

Imorgon kommer en f.d ridelev (och vän) med sin lilla son och fikar ska bli så kul!! Tänk vad alla år på olika ridskolor gett mig- massor av underbara vänner som det är roligt att följa från 8-9 årsåldern tills de helt plötsligt är vuxna och får barn!! Häftigt att vara med från tonårsförälskelser till bröllop!

På fredag kommer syster Semlan med sin lilla Skorpa- och Pauline kommer hem ska bli jättemysigt!!




Vi hörs!!!




Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ha en skön helg!

2010-11-18 @ 08:01:30
Postat av: Siw

Skönt att höra att du hinner umgås en del med vänner mellan allt slit med hästar o flytt! ;) Ha en bra helg!

2010-11-18 @ 10:07:43
Postat av: Jessie

Jag som då jobbar 7-16 må-till fredag undrar oxå hur jag får ihop mitt liv!! Men om man kliver upp extra tidigt och är på jobbet klockan sex en fredag så hinner man skriva färdigt utredning innan man börjar med elverna vid 8.30... Det är iaf min strategi. Jag provade att utöka dygnets timmar men det gick inte. Snopet va!?! =)

Hoppas fikat idag var trevligt och att du får en trevlig helg med systra di!

KRAM

2010-11-18 @ 22:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0