Valborg passerat- snart sommar???

Jobbat helgen- men helt ok- vi hade en bra helg... var lite trött på söndagen, somnade vid 24 tiden på lördag, vid 3.30 kommer Ida in för hon har drömt något läskigt...lägger sig längst ut och ska ha täcke- då blir det för varmt för mig, byter plats- då får jag inget täcke...rycker åt mig ett badlakan istället som jag ligger och fryser under tills det är dags att gå upp..och åka och jobba 15  timmar:) Denna natt har varit betydligt bättre och vädret idag kan man ju inte klaga på, men det var frost inatt och den person som var snäll och vattnade mina tomatplantor i det lilla drivhuset igår hade tyvärr inte stängt det...så att vattna igår kunde ju kvittat eftersom de frusit ihjäl inatt.  Hade ju i år hoppats på att få några röda tomater- inte små hårda gröna i slutet på augusti..

Idag är det ledig dag, Ida sjuk, Rolf och pauline och jag hemma!!! Händer inte ofta! Blir massage i e.m ska bli sååå skönt! Sen hoppträning ikväll- kul!

Nu ska det bara bli varmare så man kan njuta av solen ordentligt! Ha en underbar måndag!



 

Kommentarer
Postat av: Jessie

Å va härligt att få skratta lite... har haft högläsning på jobbet oxå o delat med mig av dina äventyr. Jag tror inte jag vill ha nån tomatsoppa hos dig iaf... skratt

2010-05-03 @ 13:03:16
Postat av: Mia

Gröna tomater blir ju utmärkta att "lägga in/sylta"....ingen av mina tomater mognade ute förra året...Haha....så går det ibland...ha det så bra...

2010-05-03 @ 23:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0