Soligt....

.....väder idag också!!! Helt underbart! Dessutom har jag inte något inplanerat och en del saker spar jag till dagar med sämre väder för det är faktiskt inte absolut nödvändigt att göra dem just idag! Ida har en kompis här och jag håller på att fixa lite lunch som ska ätas vid stranden. Rolf är i skogen med en studiecirkel om vatten...Vattnets väg... kan inte förklara närmre riktigt vad det är...iaf sista gången idag. Nu är det bara tre jobbdar kvar tills det är dags för lite semester, visserligen bara en och en halv vecka, men sen jobbar jag bara två dar och är ledig en vecka igen.

Idag fick jag börja med att sanera Ida, igår hade hon och en kompis lekt med glitter....sånt glitter man ska hälla i ytterst små mängder på ett papper med lite klister på. De var inte vad de hade gjort, det var glitter i hela Idas rum, Ida hade glitter i hela hårbotten, det gick inte att få bort med borste, så sköljning och tvätt tre ggr fick nästan allt glitter att försvinna, tror det tar ett tag innan hon gör om det. Får väl se om hennes kompis får komma hit fler ggr...

Dags att göra färdigt lunchen och ta oss ner till stranden! Ha en skön helg!




Kommentarer
Postat av: Drutt

Sol, vatten och glitter. Vilken underbar värld.

Sitter just nu i en liten stuga på norra Jylland och (Nej, det är inte semester) fördriver tiden. Har varit här och jobbat ett par dagar.

Semester blir det först om 2 och en halv vecka. Men den som väntar på nå't gott väntar aldrig (eller är det alltid?) för länge. 4 veckor i Italien ska sitta finnt.

2010-06-08 @ 17:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0