Nu är man 40....

...plus en dag!

Efter en hel del förberedelser så var det fest i fredags- jag hade en superduper kväll! Tusen tack till alla som kom och firade med mig! Fick massor av fina presenter och sång och tal och goa hälsningar!!! Hoppas ni också hade en bra kväll! Mamma och Manne var nere och servade, både innan, under och efter festen- helt perfekt!

Lördag efter lunch bar det iväg till Sigtuna för att fira med släkten däruppe, vi fick då ytterligare en underbar kväll!  Dundergod mat (tack grillkungarna Ludde och Peter!), tack Emelie för planering och tårtor, tack pappa som fixade resten av maten! Och inte minst stort TACK alla som var med<3 Fick ännu mer fina presenter!!

Söndag morgon var det dock dags att bli 40 "på riktigt"...Har inte blivit firad av så många en morgon sen jag var liten- underbart!!! Åkte sen till Gåsö, sol och bad och mysig middag. Sov sen som en stock, kanske inte så konstigt:)

Måndagen var det dags för hemresa, jag hade ett par slitna sandaler med mig och gräddvita satinskor med strass och klack...då jag kliver iland i Älgö har jag helt plötsligt ena sandalen runt fotleden...helt kaputt. Stannar en bit utanför Stockholm och går barfota in på Intersport för att köpa nya sandaler...finns inga bra som passar!! Slutar med inköp av ett par gympaskor...framme vid kassan säger Ida till kassörskan " mammas sandaler gick sönder idag så hon har inga skor att ha på sig och måste köpa nya" behöver jag säga att tjejen i kassan asgarvade....

Mer äventyr på vägen hem...vi skulle in på Clas Ohlson och köpa en myggfångare/dödare....vi vet inte var det ligger så vi ringer kundtjänst- som inte vet var det ligger!! kan inte ge oss nån adress bara att det ligger i Hageby, vi åker dit hittar det inte - ringer kundtjänst igen- de kopplar till butiken i Hageby, tjejen som jobbar i butiken vet inte var det ligger för hon är från Linköping (hon vet alltså inte var hon själv befinner sig!!)- men hon kan säga att det ligger bredvid motorvägen..suck
...får prata med en annan tjej i butiken- vi frågar då vilka butiker som ligger bredvid men det vet hon inte....men hon säger att butiken ligger i en galleria, Rolf är inne i en galleria där finns inget Clas Ohlson så vi ger upp och åker hem! Inkompetenta sommarvikarier???

Nu har vi hämtat Audin som fått ACn fixad, en kopp the nu sen väntar sängen!
Ha det toppen hörs snart igen- kramar Molla!!!


 

Kommentarer
Postat av: Siw

Det låter som att du kommer att sova gott Molla! Tack för en trevlig fest o försök nu vila upp dig så du är pigg när du kommer tillbaka till jobbet! :-)

2010-07-19 @ 22:52:48
Postat av: Jessie

Ja GRATTIS på riktigt nu då när du faktiskt fyllt! =) Det var en supertrevligt fest, tack för det. Passa nu på att njut innan vi syns på jobbet igen. O så kommer jag en kväll med lite vin me... hihi...

2010-07-20 @ 08:26:01
Postat av: Eva

Hihihi, stackars vikarier, en som inte vet var han/hon är eller gör brukar det väl finnas på de flesta arbetsplatser. Men två på samma ställe, jag undrar vad de frågar efter på deras anställnings intervjuer? Ha en skön sommar så ses vi sen i augusti om vi inte ses förr och tack för en mycket trevlig fest:)

2010-07-20 @ 22:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0