Spännande övning på lördag förmiddag!

Idag har vi (Rolf med assistans av mig) lagat bilen. Det gick nämligen inte att öppna varken förar eller passagerardörren inifrån- utan ner med fönstret och ut med handen och öppna utifrån...lite irriterande kan man säga! Ännu mer jobbigt då fönstren frusit fast så man får kravla ut via baksätet....Men vi började plocka isär dörren lite, men lite räckte inte  utan vi fick ta isär precis hela dörren- för er som inte vet så kan jag berätta att det är en miljon olika delar och massa sladdar till elektroniken i dörren...när vi fått isär det säger Rolf att det ska bli mycket intressant att sätta ihop allt igen he he... Efter att ha fått isär allt så är det en hel del pyssel att få fast varjern som hoppat av men även detta lyckas, sen var det bara att skruva ihop allt igen....men det gick efter lite trassel med skruvar som inte tog och det funkar även efter att dörren är ihopmonterad!!!! Detta tog bara 2,5 timme, men passagerar dörren gav vi oss inte på idag...

Nu ska jag traska lite med vovvarna sen blir det lite ridning för att avsluta dagen med att åka till stan och äta middag hos goda vänner!

Kollade min statistik och såg att det var många fler än jag trodde som läser min blogg- jättekul! Kommentera gärna- att läsa kommentarerna är liksom halva nöjet med att ha en blogg! Välkommen hit igen!

Kommentarer
Postat av: rolf

jag blev inte ens förbannad

2010-01-23 @ 17:13:24
Postat av: emilia widerström

din blogg är jättebra men du skulle behöva fixa med designen lite! jag kan hjälpa dej om du vill:)

2010-01-24 @ 02:30:05
URL: http://emiliawiderstrom.blogg.se/
Postat av: emilia widerström

Du har fått en award av mig, kolla min blogg. Står hur man ska göra :)

2010-01-24 @ 20:31:47
URL: http://emiliawiderstrom.blogg.se/
Postat av: Danne

Way to go Rolf!!! :)



Jag kan ju trösta er med att jag har fått krypa in via bagaget ett flertal gånger nu i vinter pga att dörrarna inte funkar. LAGOM roligt att stå på en bensinmack och komma utkravlandes genom bagaget... NEJ!!! :)

2010-01-25 @ 09:28:50
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jisses så kylan kan ställa till me! ush



Njut av maten å slafsa gött.. det e ni värda!

2010-01-25 @ 21:13:27
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0