Fullt upp med flytt....

...har det varit ett tag, dessutom hängde inte nätuppkopplingen och tel med riktigt när vi flyttade- det var fel på linjen men idag har Telia gjort en insats så nu funkar teknikaliteterna:)

Förra veckan var Manne och mamma nere och hjälpte oss med allt möjligt, på fredagen var det dags att flytta möbler och vi fick då handräckning av tre starka manliga arbetskamrater till mig- det var guld värt... Mamma packade ner det som var kvar i köket i Skullaryd och packade sen upp allt här så fredag kväll kunde vi äta middag i vårt nya hus vid dukat bord i köket!

På lördagen flyttade vi hästar och en del tillbehör...var klara vid 14.55, hade då 35 min på oss att duscha och svida om och ta oss till Aneby, för att åka på bal på Kalmar Slott och fira Staby skvadrons 80 års jubileum....vi var en aning stressade och supertrötta men en flaska champagne och en varmkorv i bussen piggnade vi till lite igen! Trevlig kväll med god mat och superbt sällskap! Jag hade tänkt att sova i bussen på vägen hem, men busschauffören var emellanåt över mittlinjen - då rasslar det eftersom vägen är räffla dpå mitten- jag vaknar varje gång med hjärtat i halsgropen och tror att busschauffören somnat, så då måste jag kolla honom i backspegeln så han har ögonen öppna!!!

Efter att ha kommit hem vid 03.30 var vi lite sega på söndagen men det var ju fullt upp ändå. Släppa ut hästarna i ny hage, de behövde ingen mer motion den dan kan jag säga!! Senare åkte Ida och jag och julpysslade i Bälaryds Bygdegård- det var jättefint ordnat med allt möjligt pyssel och fika, de bjuder dessutom på allt- otroligt att det finns såna ideella krafter:)

Vi börjar bli lite less på att bära kartonger...men det är en del kvar, ska bli skönt nästa vecka när de kommer och fixar bergvärmen och flyttar ett element så vi kan göra iordning i hallen, man kan väl säga att det är en aaaanings rörigt än så länge...vore kul att hinna få lite ordning till jul! Någon dag ska vi väl ut och försöka hitta en julgran, blir inte lätt eftersom alla granar är totalt nersnöade och grenarna hänger rakt ner pga all snö...

Lite snopet att det blev sån vinter- men bättre med snö än lera när man springer ut och in med skor och bär flyttgods:)

Imorn blir det Luciafirande i Idas skola sen åker jag med Lena en tur till Jönköping för lite shopping- ska bli trevligt.

Ska försöka lägga ut lite bilder snart! På återseende!


Kommentarer
Postat av: Jessie

Jaaa! Bilder väntar jag på! O va härligt att du e tillbaks på nätet igen.

KRAM

2010-12-10 @ 06:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0