Bättre start på denna vecka!?

Måndag morgon var verkligen en måndag morgon, segare får man leta efter. Men kom upp, fick iväg Ida till skolbussen vid 7.15 (väldigt skönt att slippa köra in till stan varje morgon) och tog sen en timmes promenad innan frukost, var riktigt skönt.

Sen in på banken och fixade lite överföringar, använde mitt kort i kortläsaren där- glömde naturligtvis kortet i den...detta upptäckte jag 40 min senare då jag befann mig i Nässjö! Tillbaka till banken och vilken tur- kortet sitter kvar....känns som bättre start på denna vecka än förra.

Var nog lika trött på tisdag morgon, Rolf åkte vid 7 tiden, jag somnar om, min klocka var felställd så jag vaknar av mig själv vid kvart i åtta- lite pinsamt att ringa Idas fröken och säga att jag försovit mig! Kändes som när man själv gick i skolan (fast då hade jag inte ringt utan bara dykt upp försent) men med snabba ryck så var vi skolan 8.15.

Pauline och jag hade sen en härlig ridtur i skogen med våra söta små hästar, blev då lite efter i tidsschemat, så jag far runt inne och inser att lunch inte hinns med, blir en banan och mineralvatten på språng, Pauline suckar då djupt över mig, ler lite och säger snusförnuftigt att jag är kass på att planera...hmmm fasiken vad ordentlig hon är nu då!

Nu är det nedräkning till vår Greklands tripp, bara 9 dagar kvar,varav jag jobbar 6 av dem, ska hinna med att fixa en massa innan, Hera ska iallafall på semester till Sara och Cattis i Holkanstorp, hästarna får väl också ha lite semester medan vi är borta.

Nu kommer vet. Olle snart och ska lämna lite medikamenter till Hannibal som har bekymmer med lite hälta ibland, glukosamin kur och lite annat så får vi se hur det går.

Idag är det lugn jobbdag, bara konferens pass sen en sväng på marknaden med Ida och avsluta med simskola, jag ska simma en halvtimme med, skönt och nyttigt men rätt trist...

Ikväll ska jag vara hemma!!!! första kvällen jag är hemma sen onsdag förra veckan- skönt!

Hej svejs!














 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0