Jobbigt att börja skolan...

...för Ida alltså. Något tröttare än Ida idag på morgonen är svårt att hitta. Skola i fyra dagar tar ut sin rätt den femte morgonen. Ida är dock helförtjust i att gå i förskolan, har också blivit mycket lättare att få henne i säng på kvällarna.

Igår skulle jag förklara/förbereda Ida på att jag kommer vara borta en del nu, sa till henne att mamma kommer att vara borta jätte-jätte länge- Ida svarar- Det gör inget jag tycker det är skönt att du är borta lite! men i nästa mening så kom hon på att hon kommer nog att längta lite efter mig iallafall! Jag lär ju längta efter henne iaf...

Var ledig igår och tyckte inte jag fick mycket gjort, men ibland kanske det är bra med en lugnare dag? Kom dock på att vi åker till Grekland nästa fredag, men nu jobbar jag fre- sö, hemma må-ti, ons morgon åker vi på konferens med jobbet, kommer hem to och då har jag högskolekurs 17-20 sen blir det direkt till Stockholm. Men har förberett en del, fixa lite till efter helgen.

Planet lyfter 05.25 !!! på fredag morgon, incheckningen stänger en timme innan avgång- 04.25!! måste alltså vara på flygplatsen vid 03.30, shit vad tidigt det blev! Men vi bor hos pappa så det är bara en dryg kvart till Arlanda därifrån, alltid något. Min kära lillebror Ludde ska få äran att gå upp och köra oss till flyget:)

Nu ska jag ut och rida lite i det vackra men än så länge kalla vädret- bara två grader varmt i morse. Pauline är i Göteborg och har det bra hela helgen. Kommer hem sö kväll så vi kan fira Ida på måndag morgon, ska bli mysigt!

Jobbar sen hela helgen-börjar 12.30 idag- går av sö 22.45 men har ju lite ledig sovtid på nätterna.

Hej hopp!



 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0