Det blir inte alltid som man tänkt sig del 2.....

Igår var jag i Jönköping, en del shopping och fyllde bilen med sadlar som ska provas, glider sen upp på Munksjöbron i lugn takt- mycket trafik, rullar på sen blir det stopp och jag stannar min bil och då PANG så är det en som har kört på min bil.....f-n, f-n e.t.c. ska sen rulla fram och köra av bron tror jag- men icke!! Hans bil sitter fast på min dragkrok!!! Ringer Polisen eftersom vi blockerar halva bron, polisen kommer men åker strax igen då det är fullt slagsmål i häktet.....bärgningsbilen kommer och stannar i 2 minuter, sen har det hänt en allvarligare olycka så då åker han!?!

Där står vi som två idioter i ösregn och blockerar halva bron i rusningstrafik, efter en halvtimme kommer en brandbil med blåljus och sirener- det visar sig att de är på väg till oss...ny bärgningsbil anländer- men de får inte isär bilarna! De lyfter min bil, lyfter den andra bilen drar och gör allt möjligt men bilarna sitter fast! Slutligen bultar de bort min dragkrok och vi lyckas då få isär bilarna. I skick ungefär som en dränkt katt (jag hade ju ingen jacka eller paraply med mig- var fint när jag åkte hemifrån..) rasslar jag in en kvart försenad på mitt upprop i Familjesociologi....fryser som en hund och ska köpa te på rasten...stoppar i fem spänn och får- varmt vatten, teet var slut....sen inträffade inga mer incidenter igår.....


Idag fick jag då uppsöka vårdcentralen för att kolla upp min nacke, läkaren klämde och kände och sen blev det röntgen (himla klaustrofobisk maskin man åkte in i) mest för säkerhets skull. De hittade inga större fel så jag fick lämna sjukhuset. Kände inte riktigt att jag hade tid med detta idag, tog ju en hel evighet att få utlåtandet från röntgen, kom hem vid halv två och hade inte förberett nåt inför Idas kalas vid fem...men jag var ju inte direkt ledsen att vi beställde tårta igår så jag slapp göra tårta till 30 pers....

Prinsesskalas del 1
Väller in en massa barn- alla kommer typ samtidigt- full cirkus uppstår och ljudnivån ligger garanterat över 100 decibel. Ska steka korven- finns ingen stekpanna!! Löser detta, frid uppstår då alla 16 mindre barn fått mat och dryck. Full cirkus igen då de flesta fått i sig maten utom några väluppfostrade stackare som sitter kvar medan övriga gör sitt bästa för att överrösta varandra. (trodde det skulle vara lugnt att bara ha tjejkalas) fast de har faktiskt rätt kul!

Prinsesskalas del 2
Tipsrunda lagvis- alla hade bra koll på sagoprinsessorna men de riktiga kungligheterna var det si och så med- bara så ni vet- kronprins Frederik av Danmarks hustru heter Mary och den svenska kungafamiljen bor på Drottningholm! är det prinsesskalas så är det! Disco,Fiskdamm och tårtätning avslutade kalaset- tänk vad mycket man hinner på två timmar!


Efter att ha sanerat lokalen så var det dags att ta in hästarna i beckmörker och stycka upp ett rådjur och just det köra en lampa till Aneby 22.30 på kvällen för Pauline glömde skicka med den med Icka som åkte till Aneby från oss två timmar tidigare......

Imorn är det tack och lov inte dags att åka förrän vid 11.30 tiden, för att lämna tillbaka alla fem sadlarna på vägen till tävlingen, naturligtvis passade inte en enda av dem...nu skiter jag i sadel köper en ny padd som lyfter lite mer så länge...

Nu är det sovdags- vi höres!




 












Kommentarer
Postat av: Jessie

Men jisses!! Inte läge att köpa en lott direkt... hihi... Men himla tur att du klarade dig oskadd och att du kunde köra bilen därifrån! Hade ju vart muntert att behöva ställa bilen med alla sadldar... Syns nästa vecka!

2009-09-05 @ 12:46:11
URL: http://jessiekotten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0