Vinter!!!

Idag fick jag ta på mig vinterjacka på morgonen- det var TRE grader kallt!!! Men snart är det jul- sen är det skit hela Januari och sen är det Thailand en månad sen är det vår....se det gick ju fort! Jag gillar ju faktiskt snö, sol och härlig vinter men inte mörker, is och blask....

Läser Familjesociologi i Jönköping, lärarinnan är väl sådär lagom engagerad- först står hon och pratar till handskrivna OH bilder tills alla håller på att somna, då majoriteten gäspar eller ligger med huvudet på bänken säger hon kvickt att nu tar vi kaffe en kvart....sen startar hon efter 10 min  och snackar i fem, sen får vi diskussionsuppgifter hon redan berättat svaret på tidigare, diskutera 20 min svara på detta i 5 min och sen- Vi kan ju sluta lite tidigare idag....slutar sju istället för åtta...inte så höga krav för att bli lärare på högskolan???

Jobba hela helgen- hoppas vi kan vara ute lite...det vet man ju aldrig i förväg liksom...


Nu ska jag ut och springa med hundarna en stund, sen måste jag nog slänga mina pelargoner- de uppskattar inte -3, slokar lite lätt! Skulle behöva städa också...får se vad jag hinner- vi hörs!








Kommentarer
Postat av: Danne

Du är FÖR hurtig!!! Tack och lov att du får små semestrar emellanåt :)

2009-10-02 @ 09:55:52
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Sanna

du..läraren på högskolan med de härliga OHpresentationerna, hon råkar inte heta Bodil?? Låter precis som den vi har,jag läser ju där jag också.

2009-10-04 @ 12:02:52
Postat av: molla

Precis rätt Sanna- det är samma Bodil!

2009-10-04 @ 17:07:09
URL: http://enhemligtyp.blogg.se/
Postat av: Jessie

Så hur mycket utevistelse vart de i helgen i det härliga vädret??? fniss

2009-10-04 @ 19:44:56
Postat av: Jessie

Btw... hur kommer det sig att du kan kommentera din blogg strax efter 5 när du jobbar????? Hmmm... undrar hur det kommer sig????? asg E de sånt ni gör när eleverna vilar alltså?? skratt

2009-10-04 @ 19:46:32
Postat av: Molla

Självklart!!

2009-10-04 @ 22:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0