Jag överlevde ...

... att vara  på Ränneslätt och hoppa med Kingen idag. Vi har planerat att rida vid 11.30 då militären oftast har lunch, skjutbanorna ligger ju på andra sidan fältet från terrängbanan så jag var inte så bekymrad. Då vi kommer dit så är det fullt av grönklädda som springer runt och smyger i skogen på den delen där terrängbanan är..och så skjuter de där också- inte det lite heller -vet inte vad de skjuter, men det smäller och smattrar rejält.

Dock så tystnar det och vi tror de har brutit för lunch...så vi gör iordning två hästar som inte direkt uppskattar att det är en massa grönklädda som far runt i omgivningarna....vi sitter upp och DÅ SMÄLLER DET IGEN! Hästarna skuttade lite kan jag säga men skötte sig förvånansvärt bra ändå med tanke på att de sköt typ 100 meter från oss. Vi red iväg en bit och skjutandet höll på en stund, hästarna tog det bättre och bättre. Sen lugnade det ner sig då skulle vi skritta runt banan och titta lite på hindren- trodde vi! Men då alla små grönklädda skulle samlas så förflyttade de sig precis överallt i skogen- hästarna hade inte riktigt tid att titta på hindren!

Men skam den som ger sig- vi red runt större delen av banan och det gick jättebra med båda, Kingen var väldigt trött på slutet, Vital såg ut som han hade kunnat hoppa en timme till!


Jaha då var det slut på två lediga dagar, imorn ska jag sitta på någon kurs (har glömt bort vad den var om) hela dagen sen blir det en simtur med P medan Ida har simskola.

Hej svejs!
.









Kommentarer
Postat av: Drutt59

Jag har alltid hävdat att man ska akta sig för gröna små män från andra planeter.



Förövrigt synnerligen underhållande att läsa din blogg. Hade ingen aning om att den fanns förrän Danne sa det till mig.



Men NU när jag vet det så kommer jag att följa dina förehavanden med nöje. Greklandsresor och Thailandsresor ............ hmmmmmm.



2009-10-06 @ 21:58:22
URL: http://drutt59.bilddagboken.se
Postat av: Danne

Du är inte KLOK! Militärer, skott, fälttävlanshinder... måste jag säga mer???

2009-10-07 @ 10:58:45
URL: http://danielsanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0