En helt vanlig middag .....

...hemma hos fam Friis- Berggren...

Innan flocken är samlad tar det typ 10 min från det man sagt att middagen är klar (snart kall).. en ska lösgöras från telefonen (i detta fall för ovanlighetens skull inte jag då jag kockat) en ska hämtas från TV soffan - sen kan vi äta....i två sekunder sen säger Ida "det är för starkt" Ja varför tror du vi sa till dig att inte ta så mycket av just den såsen......Äter sen i fem minuter-under denna tid pratar Pauline oavbrutet om sin Pedagogik och rabblar termer , begrepp och behaviorister på löpande band...efter ytterligare fem minuter är Ida klar (även vi andra), lämnar bordet samtidigt som den väl inövade frasen rinner över läpparna- Tackförmatenfårjaggå! Svaret blev nej- Ida har då myror i byxorna- hamnar i mitt knä där vi leker att vi har svininfluensan och snörvlar samtidigt så högt vi kan... de andra två vid bordet funderar då på att gå.... vi frågar hur det är i skolan- sitter ni kvar och väntar på varndra undrar jag- Ida svarar glatt- vi sitter tills fröken har gått då sticker vi!!...vad säger man??? asgarv!! (det är bra barnuppfostran va?)....ska snart avsluta middagen och jag säger att ni kan väl duka av- Ida säger då - Jag måste gå på toa och försvinner som en avlöning...middagen avbryts något hastigare än tänkt då liten Ida kommit tillbaka men släpper en liten fis- vilken resulterar i att hon får byta underbyxor och ta en liten dusch... Fast- vi har ganska kul!

Nu är det snart Idol-hoppas att Rabih (tror han heter så) åker ut- jag stör mig på hela honom- rösten, utseendet
,klädsel ja allt!!!

Hej tjolahopp!!

Kommentarer
Postat av: Jessie

fniss Ja kanske skulle beskriva en helt vanlig middagssituatione här hemma så kunde du jämföra... hihi... Då våra barn är lite olika o ålder så skiljer de sig lite grann, mmen grunden är densamma vill ja lova!!! =)

2009-10-17 @ 10:45:00
Postat av: Danne

Åh... det låter som riktig familjekärlek :)

2009-10-18 @ 13:57:51
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ha ha ha ha, tycker jag känner igen det där VÄLDIGT mkt!

2009-10-18 @ 21:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0