Datanörd???

Som de flesta vet tycker jag Facebook är jättekul, kollar gärna flera ggr om dagen, om jag har tid- inte så många minuter varje gång kanske 2-3 min, men är jag hemma eller har datorn på så kan jag vara inloggad länge fast då sitter jag inte vid datorn. Ibland kan det faktiskt gå flera dagar mellan kollerna. Det är ju faktiskt en hel del man gör på nätet idag: måste jag läsa nyhetstidningar på nätet och kolla senaste hästnyheterna, kolla lite tävlingsresultat, blogga lite, betala räkningar (fast det är ju tack och lov inte så ofta) kolla mailen och svara och vb:a, kolla blocket lite alltid kul och läsa några andras bloggar....För mig går detta alldeles utmärkt att göra samtidigt som jag gör andra saker- vårt internet är ju inte alltid det snabbaste och i pauserna då den byter sida eller söker så behöver jag göra något annars blir jag rastlös, att bara titta på Tv resulterar förvånansvärt ofta i att jag somnar, ganska snabbt dessutom. Om jag däremot sitter på Fb, bloggar och gör lite annat på datorn så håller jag mig vaken då jag tittar på Tv- himla bra eller hur!


Idag stängde Rolf av datorn innan jag ens hann kolla FB!!! Utan att fråga mig!!! Jag drar då igång den igen, varvid Pauline och Rolf suckar lite, P vägrade att sätta på tevatten om jag inte stängde av- men då fixade jag det själv!
Nu ska jag starx stänga av datorn så snart slocknar jag antagligen- "Somna framför TV:n genen"har gått i rakt nedstigande led från min mormor, mamma till mig och sen faktiskt till Pauline (även om hon hittills är bäst på att hålla sig vaken), bara så ni vet!


Godnatt!!! (ja det är pinsamt jag vet att kl. bara är 20.50)

Kommentarer
Postat av: Danne

Ha, ha, ha! Fy på Rolf!!!

2009-10-08 @ 21:16:48
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Drutt59

Nu måste jag stödja Rolf till 97,5 %. Datorer är dagens motsvarighet till inkvisationen. Totalt fördummande och tillika totalt social uppbyggande. Risken är ju att man kan få kontakt med någon trevlig och normal person.

Trots allt, jag förstår Rolf fullt ut. När Eva satt sig framför datorn så är ju den kvällen körd....om man säger. Hon lämnar den ju enbart med hot om att hon själv får sköta tvätt och disk i en vecka.

2009-10-09 @ 22:11:25
URL: http://drutt59.bilddagboken.se
Postat av: Jessie

Man skulle ju kunna tro att vi är släkt... Jag måste oxå kolla datorn varje dag ungefär samma saker som du men INTE fb då OCH jag har samma "somna-framför-TV:n-gen"!!! Skönt att de inte bara e ja =)

2009-10-14 @ 20:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0