Bilar....

kostar pengar- myyyyycket peeeengar! Min lilla Honda blev påkörd för ett tag sen, nu har den varit på verkstan sen förra tisdagen, tror den är klar imorn. Det blev ju naturligtvis försenat eftersom de inte fick hem rätt dragkrok. För varje dag som går så blir det lite dyrare att hämta ut den. När jag lämnade in den så bestämdes det att det skulle göras en 8000 mila service = dyr! Sen ringer de och undrar om de ska byta bromsklossar fram för de går max 1000 mil till, och ja de får de väl göra då, och så ringer de och säger att de bytt transmissionsolja för det var vatten i den (tydligen ett normalt slitage/fel), sen ringer de och frågar om de ska byta torkarblad!!! Näe det gör jag nog själv tack! (ligger nya i bagagen från Biltema). Undrar om detta är affärsiden liksom- behålla bilen maximalt och leta upp alla småfel man kan hitta???

Den får väl stå kvar tills man får lön nästa gång så man har råd att hämta ut bilen....

Vi hörs!!!




Kommentarer
Postat av: Danne

Ha, ha... Jag känner med dig. va glad så länge de gör ett ordentligt jobb i alla fall. Sist jag lämnad in min bil för reparation av avgasröret gick det inget vidare. dagen efter jag hämtat den skulle den in på besiktning där det slutade med att jag fick ett helt avgasrör i famnen. Det fick åka hem i bagaget sen...

2009-10-08 @ 14:51:34
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Jessie

ja vet precis hur de e!!! Vi ska snart besiktiga bilen, göra service och jag vet redan att vi behöver byta avgasrör... BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ. tur att de e lönsesamtal snart... hihi...

2009-10-08 @ 14:51:52
Postat av: Drutt59

Kan väl inte hjälpa att besiktningsgubbarna måste slita bort slangen från avgasröret (utan att lossa nå'nting utan bara dra). Kunde ju ha suttit fast med lite tur. (Kommenterar Dannes inlägg). Vi hade ju i alla fall sagt till dom att använda tuggummiför att täta avgasröret.

2009-10-09 @ 22:06:15
URL: http://drutt59.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0