Slappdag..

Idag har jag än så länge inte gjort nån större nytta- och har faktiskt inte dåligt samvete...ännu...

Men det blir fullt upp resten av dan, packa till oss inför Stockholmshelgen- jobbar on ,to och sen åker vi-kollade vädret igår och ja självklart ska det regna i Sthlm i helgen! Idag ska vi äta gemensam middag alla fyra- blir mysigt!
Måste tvätta en del och så måste jag handla, men det blev ingen bil kvar till mej idag, R jobbar i Eksjö och P missade skolbussen och Audin är inte hämtad från reparationen än, så får väl handla ikväll när jag kört R till tåget. Sen är det ju lite pyssel med förberdelser då man ska ordna för fyra hästar och två hundar med inkvartering och mat och sånt när man ska iväg några dagar.

Det är konstigt, alltid under denna period då det är som vackrast ute så har man fullt upp- ibland skulle man vilja ha dagar då man bara kunde pyssla med det som passar just då ute och njuta lite- men varenda helg är inplanerad i detalj fram till 1 juli...eller förresten 24 maj är ledig...men jag ska inte klaga jag har ju själv varit med och bokat in, dessutom har jag ju en hel del lediga vardagar.

Ida är idag på överlevnadsdag i Skurugata, fröknarna på dagis är helt otroliga, enormt engagerade, har tagit med sig 5-åringarna på heldagsutflykter flera gånger denna termin, har gympa med dem och ska avsluta vårterminen med övernattning på dagis. Dessutom har de tålamod med mig som ändrar schemat typ flera gånger i veckan...och ringer och frågar om saker då jag glömt nåt...

Nu blir det jobb två dar och sen till Sthlm då ska det förberedas på Gåsö med mat och inför övernattning med 20 pers- ska bli kul!

Vi hörs efter helgen Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0