Idag är första dagen i resten av ditt liv...

....och första lediga dagen för mig sen i fredags! Och kan ni tänka er- det regnar! Regn och blåst till och från men det ska ju bli sommarvärme i helgen så det är ju lite att trösta sig med!

Jobbade kväll må och ti sen var det utbildningsdag i onsdags- man är ju inte jättealert kl 8 på morronen då- sen tillbringade Ida och jag ons kvällen i Jkpg med shopping inför P:s student. Ida fick sitt första par "klackaskor" gick runt i dem resten av kvällen...hade det inte regnat idag hade hon haft dem hela dan idag....

Idag började jag dagen med att besiktiga min svärfars bil för han är inte så pigg, han sa att den skulle bes 8.40, men när jag kommer för att hämta bilen står det 8.20 på lappen...kommer till Bilprovningen 08.25, trycker in nuffrorna på apparaten- den säger då- Du kommer försent- boka ny tid på Bilprovningen.se!! Men efter ett litet snack med en mycket vänlig Bilbesiktningsman så fick jag komma in ändå! Sen skjutsade jag min svärfar till sjukhuset och Ida stannade kvar hos farmor så jag kunde åka till frisören (första gången på typ ett år) i lugn och ro!

Ida och jag har ridit ut tillsammans idag- jag tog snälla Capo men just idag var det en älg el ett rådjur så vi fick vända och ta en annan väg, inte läge att bråka med hästen när jag hade Ida och Yoshi med mig. Sen blev det ett kort pass på tokfransen Vital men han skötte sig riktigt bra idag (han hade galopperat i hagen en kvart innan så värsta överskottsenergin var väl borta)

Ida är nu avlämnad på dagis för avslutningskul med Valparna (alla fem-sexåringar) de ska äta pizza, busa och sen sova över, beundrar personalen som är så engagerade! Ida ska var kvar till 10 imorn så jag hinner rida på morgonen- sen ska vi hämta Rolf i Nässjö på e.m och så ska Ida och jag springa Stadsloppet- 1 km ganska lagom...sen blir det grillkväll hos Lena och Robban!

Turkiet donnan Pauline har det bra- varmt som bara den, idag hade hon åkt någon form av skärmflygning upphissad bakom en båt!!! "typ ashögt" enl. henne själv- tur man inte vet om sånt innan så behöver man inte oroa sig fullt så mycket...

Nu ska jag gå en liten promenix med vovvarna sen blir det nog tidig kväll för jag är lite mör...hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0