Studenten och lite till....

Dagarna innan var en aning hektiska -minst sagt!
Innan studentbalen på torsdagskvällen så var det frisyr och smink som skulle fixas på Pauline hos Camilla i Aneby, det tog c:a tre timmar...sen var det dags för fotografering- Lena fotade och fotade och P frös- det var inget regn men typ 7 grader  varmt och kall nordanvind....men det blev många fina bilder.-tack snälla Lena..ser varmare ut på bilderna än vad det var i verkligheten kan jag säga!





Så äntligen framåt 18.30 var det dags för inmarsch på röda mattan. P var något nervös och underkjolen ville ibland fastna i strasstenarna på skorna-men hon höll sig upprätt hela vägen in.








Fredagen ägnades åt förberedelser, vid 21.30 kom en drös med släkt ner- mamma, Manne, Emelie, Peter, Caroline och Filippa - så kvällen avslutades med te och scones. P var och klädde vagn med sina klasskamrater, kom sen hem och sa glatt att Micke kommer snart- kommer sen på sig och säger- oj, jag glömde säga till honom att det är typ fullt med släkt här- stackarn han fick väl en liten chock när han klev in i köket och halva släkten stirrade på honom...Men han överlevde och vågade t.om. komma tillbaka på lördagen he he.

Eftersom Rolf inte mådde så bra så var det tur att det fanns en massa hjälpredor att tillgå under lördagen- 1000 tack för all hjälp! Efter utspring och traktorvagnsåkande kom lilla P hem och fick en massa fina studentpresenter- många var det som firade henne- ett stort tack till alla som var här och gjorde dagen så lyckad!

Denna dag avslutades tyvärr med att Rolf fick åka in till akuten och blev inlagd för sitt magonda- tråkigt men bra ändå.
Efter ytterligare undersökningar så slutade det med gallstens-gallblåse-operation under söndagsnatten. Allt har hitintills gått bra och Rolf får troligen komma hem imorgon onsdag-ska bli skönt!
Tack också till alla som tänkt på oss och undrat hur Rolf mår- det värmer!


Idag har jag varit i stan hos Rolf och dessutom ordnat med diverse saker inför Husarträffen nästa helg. När jag kommer hem så har P inte gjort många knop idag, men hon kollar iallafall hästarna- kommer hem och säger att två av dem tappat varsin framsko-jippi- sen kliver hon in i duschen och drar till Jönköping- men jag har lyckats lägga på en sko på knäppgöken Vital- han står lös och äter kraftfoder- han hinner äta ungefär 1,5 kg medans jag får på skon-unghästen plockade jag bara av skon på... fick räcka så för idag.


Imorgon ska jag jobba igen, för att sen förhoppningsvis hämta hem Rolf!
Nu ska jag strax lägga liten Ida som just nu klättrar runt som en liten apa-övertrött kanske?

Vi hörskramar Molla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0