Lite af hvarje..

I tisdags åkte vi skidor för första gången i år, Ida hade en aning svårt med liften, en knapplift som var enligt gamla modellen, ta tag och håll i- annars brukar ju knappen sitta i en lina som åker ut när man tar den- men icke , även vi andra hade lite trassel innan  man kom på hur man skulle göra..Sen tog Ida sig ner - har lite svårt att bromsa...tyckte det var jättekul när hon fick åka upp i stora backen- det tyckte inte jag som plogade mig ner med Ida på skidor mellan mina omväxlande på isfläckar och snödrivor...

Sen har jag mest jobbat, i onsdags kväll var Icka härhemma vid elvatiden när jag kom från jobbet, det var trevligt, fast några minuter efter att hon åkt ringer hon och säger att hon kört fast?!? Pauline och jag tar bilen och det visar sig då att handbromsen nog har frusit fast... men vi puttade på så Icka kom loss och kunde åka hem, kom i säng vid kvart i ett tiden och sen upp halvsex- men jag skulle ju bara jobba till 16 så det var ju lugnt- men med en massa folk som var sjuka så fick jag stanna till 22.45 istället, så idag har jag varit lite seg och sov till kvart över nio.

Ridit två hästar och en underbar promenad i det superhärliga vädret, snart ska jag ha lite träning och sen ska jag till Nässjö och hämta liten Ida och Rolf som kommer med tåget från Storstan, Ida har haft semester hos kusin Caroline- Carolines föräldar har INTE haft semester med två vildingar i huset. 

Det känns som om Julen sen länge är passerad men imorn är det Julgransplundring på Ing 2- ska bli trevligt, efter att julen dansats ut har de barnvakter som äter med barnen och alla vuxna äter middag i lugn och ro på ett annat våningsplan, snacka om service!

Söndag ska det åkas skidor igen hoppas det finns lite snö kvar bara, sen ska Kingen vara med på sin första husarträning, det blir spännade! 

Vi hörs kramar Molla
 

Idag är det nionde dagen i mitt godisfria liv- det går faktiskt riktigt bra!

Kommentarer
Postat av: mia

Vad duktig du e med godiset, mina löften till mig själv håller inte riktigt...men ska ta nya tag....spännande med kingen hoppas att han sköter sig Kram Mia

2009-01-10 @ 16:57:47
URL: http://mia1.blogg.se/
Postat av: pauline

hoppas kingen är snäll, hehe

2009-01-10 @ 19:27:30
Postat av: icka

TACK! för hjälpen.. :) er kan man lita på! KRAM

2009-01-13 @ 13:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0