Jag vill ha snö...

Jag verkar vara den enda i min omgivning (förutom alla barn) som tycker det är oändligt trist att det är plusgrader och regn, vill ha snö så man kan åka skidor och pulka och sånt kul! Visst man får skotta lite men det är ju bra motion...

Lite halvseg idag efter helgen (har jobbat , inte varit på fest), vi möblerade om på jobbet, bytte rum på utredningssekreterarna och våra omklädningsrum och det är ingen som ringt och klagat idag trots att vi har röjt rätt bra- varför har man ungefär 14 ljuslyktor på ett ställe där det är förbjudet att tända ljus??, prydnadssaker (apfula dessutom) som bara är ivägen och samlar damm, vedervärdiga plastblommor och ett otal skor och tofflor som ingen äger (tror vi)-  pers delen på vårt jobb är nu helt befriad från allt detta tack vare oss!

Ida hade en kompis här, de lekte i flera timmar, inte ett pip eller gnäll, sen kommer kompisens mamma och systern till kompisen- Ida förvandlas då till ett litet odjur- kan inte sitta på stolen och äta- säger elaka saker-ska styra och ställa med allt- säger att hon inte vill leka med kompisen längre utan bara med hans syster! Skitunge!! När de har åkt så återgår hon till den gulliga mysiga tjej hon varit ganska länge nu- tänk så det kan bli när man tror trotsåldern är förbi! Bara för att man inte är ensam i centrum kan man inte ta ut det på andra...

Har inte blivit mycket gjort idag, har kört några tvättar och lite småpyssel- och vips så har man dåligt samvete för man inte har hunnit/orkat göra allt man tänkt.. varför är det så svårt att bara koppla av och strunta i en del måsten...har ju egentligen all rätt att ta det lugnt en dag efter en arbetsvecka på 73 timmar...är ju ledig imorn med men då ska Ida in till stan på f.m. och då ska jag passa på att ut och springa- sen ska Ida och jag luncha med Lena och Ruben-ska bli trevligt! Jag ska väl inte gnälla jobbar onsdag kväll och torsdag till 16 sen är jag ledig fram till tisdag nästa vecka..

 Nu har Internet fått spunk..skulle precis publicera detta då bryts kontakten- men det fanns kvar...så nu testar vi igen kram på er vi hörs!


Kommentarer
Postat av: jasse

keep on! låter stressig för dig. tur att pauline hjälper till så mkt hemma ;) mot vissa andra ?! hhehe.



kram jasse

2009-01-26 @ 23:51:25
URL: http://jasmintensen.blogg.se/
Postat av: elina

tjohsaaaan! va du e go molla - elojna like you liksom!

vore fettisch o ses igen, typ vi som v a hos cattis vid jul! sköt om dej!

2009-01-27 @ 13:12:07
URL: http://elojna.blogg.se/
Postat av: icka

jag sitter o skrattar när jag läser om ida, jag kan se framför mej precis hur hon kan va! skitunge;p men jag gillar henne starkt! kram

2009-01-31 @ 10:24:40
URL: http://common.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0