Kallt!!!!

Jag har ju tyckt det varit trist med leran och blötan ett tag nu, tyckte ju nästan det skulle bli skönt med lite minusgrader- men inte minus 9!!!! Nu är klockan snart nio och det är fortfarande -7, men det är hisnande vackert ute med frost och solen som precis kommit upp och får frosten att gnistra! Och bilarna blir inte leriga!

Idag ska jag åka BMW cab till jobbet, känns lite konstigt i kylan- men jag kan lova att det inte blir nercabbat! Den ska tvättas och ställas på tork i ett lånat varmgarage ett par dagar, sen blir det vinterförvaring.

Vår Audi har fått ett nytt framhjulslager- igen- bytte i våras men det hade kommit in vatten så det var totalt upprostat, lagret från Biltema-kass kvalite! Trailern står på verkstad med hoprostade vajrar och bromsbakcar utan belägg kvar- suck! Håll tummarna för att inte fler saker går sönder!

Nu ska jag hämta Pauline i Nässjö, kommer från Göteborg idag om hon inte försov sig och missade tåget-men har inte hört något så förhoppningsvis är hon med!

Såg bara några minuter av julkalendern igår- verkade rätt kass...men idag och imorn ska det julfixas lite härhemma!


Kommentarer
Postat av: Danne

Julkalendrarna var helt klart bättre förr :)

2009-12-02 @ 10:50:34
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Drutt59

Kaaaaaaallt, men jovisst det är ju skönt att slippa leriga bilar, kanske jag slipper att tvätta den det här halvåret oxo, har säkert inte gjort det sen förra vintern. Skulle kanske fundera på att göra det ändå, men som sagt det är ju för kallt nu.

Men i ärlighetens namn är det ju faktiskt ganska skönt att se solen igen.

2009-12-02 @ 17:43:30
URL: http://drutt59.bilddagboken.se
Postat av: Jessie

Men jooooooooooooo! De hade bara varit såååååååå häftigt om du kommit till jobbet med nercabbat!!! *asg*

2009-12-03 @ 18:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0