Jag önskar mig en vit jul...


...det verkar nästan som man kan få det i år!

Härligt med vinter!!!! Lite kallt och blåsigt men ge mig bara mer snö så blir det toppen! Det är dock ganska intressant att det blir fullständigt trafikkaos varje år då det snöar till sig lite! Snö och is är halt- man bör ha vinterdäck- och att man har vinterdäck innebär inte att man kan köra som man gör med sommardäck på sommarväg.... 

För alla som stör sig på folk som glömmer/inte kan/ inte vill/ inte fattar att man ska använda blinkers då man kör finns det nu en bra grupp på FB-Använd blinkers - Jag kan INTE läsa dina tankar!! 

Å när jag ändå håller på- alla idioter som inte kan hålla en jämn hastighet, det är helt ok att köra hur sakta man vill, men inte att köra 100 på rakorna och 70 när man får möte eller vägen svänger eller blir smalare- kör 70 hela tiden då!! Detta om något gör folk vansinniga och skapar en massa farliga onödiga omkörningar!

Vilken tur att man själv är så himla perfekt:)....närå men om man iaf försöker visa hänsyn och hjälpa varann så blir det  ju lite smidigare- och alla som precis som jag har kort stubin slipper bli förbannade...

Jaha då är det bara att hoppas på mer snö och börja fixa lite julklappar! Vi hörs!






Kommentarer
Postat av: Danne

DEN gruppen ska jag genast bli medlem i :)

Håller fullständigt med i övrigt... Själv låg vi i 50 hela vägen från Tranås och hem igår. Det behövdes :)



Sen är det ju mest skåningar och stockholmare som har problem med snökaoset. Vi härdade lantisar har ju lärt oss att tackla det ;)

2009-12-18 @ 11:24:17
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Drutt59

-18....räcker det fören vinterälskare som du?

Själv hade jag föredragit +18.

Men det är ju fint ute, får man ju erkänna. Bättre än grått och slask.

När det gäller diverse kommentarer om folks embarmliga sätt att framföra sina fordon på så håller jag fullständigt med. Världen är full av idioter. Som sagt tur man är bäst själv.

2009-12-19 @ 10:04:45
URL: http://drutt59.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0