Äggajakt..

Igår gömde vi påskägg, Ida var en hejare på att gömma ägg, fick komma med ledtrådar för att vi skulle hitta de hon gömt. Ida och jag var nere och ordnade med vår ytterst lilla brygga i sjön, gjordes förra hösten- då var det inte lika mycket vatten som nu, så vi fick bygga på den lite så man inte brhöver vada ut till båten. Det var faktiskt inte superkallt i vattnet- typ som att bada i en drink med krossad is, funderade på att ta ett dopp idag,  men då ska jag ha sol annars är det inte mysigt.
Ida och jag har också planterat dill, persilja och vårlök i landet- hoppas det inte fryser bort...



Igår kväll var vi och fikade hos några vänner som har en son, Emil, som är ett år äldre än Ida, de hoppade studsmatta i minst en timme- de ville inte ens komma in och fika, Ida var helt slut när vi kom hem. Emils pappa är mek och har tittat på vår Audi och konstanterat att det är ett hjullager som är slut, därav det konstiga ljudet. Känns som om vi har väldigt många saker som gått sönder just nu- eller kostar pengar iallafall- nya s-däck och bromsbelägg till Hondan, nya hjullager och stötdämpare till Audin+ service (fast det gör vi själva, men det ska ju göras), service och kanske nytt batteri till BMW:n (annars verkar den helt Ok efter vintervilan), fästa golvet och fixa bromsarna på den gamla trailern (den nyare har vi ju precis fått tillbaka från omservicen), förutom detta ska man ju helst putsa lite på grejorna med...och bara för att jag rabblade upp detta är det säkert fler saker som går sönder snart..

Idag är det grått ute och +4 brrrr- jag vill ha meeer soool!!!  men jag har faktiskt hunnit njuta av det fina vädret och haft en skön påskhelg- men vädret har stor betydelse för min sinnesstämning- lätt att bli deppig när det är grått...


Sitter just nu och tittar på Rolf som är ute och springer med bössa i trädgården, vi har ungefär 25 kajor som härjar runt på gården, en och en annan skata också- dessutom har de bo i vår skorsten= ett himla kackalorum på morgnarna!

Snart ska jag väcka Pauline som var ute och partajade igår, ska åka ner och hoppa med lillkillen och Capo- sen ska vi luncha hos några kompisar.

Hej hopp vi hörs- hoppas ni fått många roliga Påsk sms- de flesta jag fått var roliga men tveksamt om de är publicerbara här....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0