Försommar...me like!

Helt underbart med denna sommarvärme-hoppas det blir en bra sommar också och inte som förra året- fin vår och sen mycket regn under lång tid...speciellt då jag har den längsta semester jag haft på många år och då vill jag ha SOMMAR!!!

Har inte bloggat på en och en halv vecka lite slarvigt.. men det tar emot att sitta vid datorn när man bara vill vara ute hela tiden. Har just börjat med dagens lunch så jag går emellan spisen och datorn.                                                                     
Har haft en hel del att göra, fixa sommarhagen till hästarna, Husartävling i Oskarshamn i lördags- Pauline kom tvåa och Rolf trea- mycket duktig häst!, åka och träna hoppning och så ska man jobba några dagar också...

I måndags var vi i Jönköping och Pauline provade in sin balklänning som ska sys in lite- verkligen superfin! Hon hittade också en mycket söt klänning till studentdagen så det var riktigt kul! Ida tyckte det var supersurt att inte hon också fick klänningar-lyssnar inte på argumentet att hon har ungefär tjugofem stycken och att hon inte ska ta studenten...men hon fick High School Musical filmerna med svenskt tal så då blev hon lite nöjd- men en balklänning hade hon verkligen behövt enligt henne själv.

Pauline ska flytta ut till Annexet så snart vi fått det iordning-det är nu tomt och jag håller på att ta ner en vägg och ta ut en del inredning- det mesta är fastskruvat- sen är det målat över skruvarna- nästan omöjligt att få bort. Men med kofot kommer man långt! En del måste sågas bort och det tänkte jag överlåta åt Rolf.  När det är tömt så ska det tvättas, spacklas och målas, sen kan vi börja inreda- sen ska vi bygga på en veranda och en förstukvist...inflyttningsdatumet är a.s.a.p.

Nu ska jag göra färdigt lunchen-Ida vattnar för närvarande något ovilliga hundar med vattenkannan- suck...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0