Ibland måste man leka lite...

IDA
Liten Ida blev sjuk efter att ha varit på Barnavårdscentralen och fått spruta, fick feber och ruskigt ont i armen så hon var mycket ynklig hela fredagen, men framåt kvällen kvicknade hon till. Jobbade lö-sö, Ida var då på Kullalyckan och hade det så pass bra att hon på måndagen blev lite sur för att hon inte skulle till dagis...Men Ida laddar för imorn då är det valparna (alltså alla femåringar på Kulla) som ska ut i skogen och ha med sig matsäck.

JOBBET
Helgen var bra på jobbet vi utförde en del trix..... en kille som jobbar hos oss- vi kallar honom M hade mycket roligt förra helgen då han tejpade ihop F:s jobbsandaler, det var ganska smidigt att få upp men han sa själv att han fattade att det skulle bli hämnd...och vi var väldigt listiga- vi har också tejpat ihop hans sandaler- men vi sydde ihop dem först!! På ett flertal ställen, sen häftade vi ihop på ett par ställen med för att avsluta med två rullar tejp! Hehe hämnden är ljuv- frågan är om han slänger dem... återkommer med resultatrapport! Sen busringde vi till en viss person(nämner inga namn) och låtsades att det var en kille hon gett sitt nummer till på utestället kvällen innanoch hon gick på det snacka asgarv!!!- hon tyckte vi var taskiga- frågade om vi var helt sjuka i huvet- eh bara lite- men roligt hade vi!

ROLF
Rolf har jag hunnit träffa ikväll- han var i Skåne och red hela helgen men var hemma mellan 17-20.30 ikväll nu sitter han på tåget till Stockolmo igen, men han ska hem på möte på onsdag kväll också åker han upp över dan på torsdag för att sen vara hemma hela helgen. Snurrigt värre...

SYSTER SEMLAN
Min syster har skaffat sig vuxenpoäng- har varit på sitt livs första föräldramöte-tyckte själv att det kändes vuxet- men vänta nu- hon har chefat typ i flera år och sitter på möten där hon  styr och ställer med typer dubbelt så gamla som hon...men föräldramöte- då har man liksom hoppat upp några pinnhål man är inte en person längre nu är man mamma eller pappa....


FAMILJEFEJD
På lördag ska vi rida terrängritt, alla tre tror jag vi får se vem som slår vem....

OCH EN MASSA DJUR PÅ FEL STÄLLEN= VÄGEN
Ikväll när vi åkte till Nässjö såg vi  en söt rävunge, en snygg bock, två förvirrade älgkalvar på vägen med efterföljande tjur- detta bara på vägen dit- hemvägen var lite lugnare endast två katter och lite kor men de var faktiskt inhägnade (korna alltså) Så kör försiktigt!! Jag krockade inte med nåt och hittade hem på rätt väg på en gång- de du Icka!

HEJ HOPP VI HÖRS (kommentera så jag ser vilka som har koll på läget) massor av kramar M

Kommentarer
Postat av: jasse

haha villken helg ;) du låter som om det skulle kunna var jag o puline som hålle rpå busar ;) men det e kul ;) det var riktigt kul på idas kalas. kul att komma ifrån allt o vara 5 år igen ;);)

2008-09-23 @ 06:30:38
Postat av: EMELIE

Halloj,

tack för barnstolen, den blev hämtad i tisdags.

japp, jag kände mig grymt vuxen när man ska presentera sig på föräldramötet "hej, jag är C2´s mamma..."

Kram

Emelie

2008-09-25 @ 09:45:25
Postat av: mia

Oj man e ju lite dålig på att kommentera, bättre sent än aldrig...hoppas nu att "bäste man/kvinna" vinner...och att vädret blir bra....Kram Mia

2008-09-26 @ 23:29:47
URL: http://mia1.blogg.se/
Postat av: elina

haha skön blogg du ha bruden! gillar den starkt :) haha!

ida e oxå en rooooolig prick :)

2008-09-30 @ 15:51:02
URL: http://elojna.blogg.se/
Postat av: icka

Men molla! jag är nästan lite avis på ditt jobb, ni verkar va så himla busiga;) Paulines ansiktsuttryck när ni ringde var värt en hel del, eran busringning lyste upp min bakfylla..:) kolla min blogg så får du se något sött! saknar er.. måste ses snart! massa kramar

2008-10-02 @ 20:31:09
URL: http://common.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0