Gott och blandat

Är man hönsmamma så e man...
YES! Nu har P klarat körkortsteorin, så nu är det bara den lilla detaljen med uppkörning kvar men det ska nog gå det med. Nu har man ju pratat ett tag om hur skönt det blir att P ska ha körkort så hon kan ta en bil och sticka iväg och inte alltid behöva ha skjuts av oss...men alltså nu blir det mörkare och mörkare också blir det halt...och då kommer jag ju inte våga släppa iväg henne utan köra ändå!! Nä alltså jag fattar också att man inte ska vara överbeskyddande men man måste ju få känna så ändå.. hon kommer iallafall att ständigt få rapportera var hon är och att hon kommit fram! Tänk om man kunde fjärrstyra så man kunde se till att allt går bra även när man inte kan vara där..näe jag har inget kontrollbehov..

Posten
Vi har lite bekymmer ibland med att posten som är till oss ibland hamnar hos grannar eller ute på åkern, häromveckan fick jag en paket avi, tittade inte så noga på datumet, men då jag ska hämta paketet har det gått tillbaka, tyckte det var kort liggetid så jag kollar med företaget- det tog 10 dagar för mig att få avin från posten efter att paketet anlänt? Hallå sparar  ni pengar och kör riktig snigelpost? Gnällde över detta och det räckte för att postchefen skulle ringa oss och meddela att han talat med brevbärare och vikarier på denna linje- han hade också kommentaren med namnet friis borde det ju inte vara så svårt att få breven rätt- hur man nu ska tolka det- ökänd (troligen på posten efter detta) eller ovanligt namn?

Ida
Är idag klädd i rosa trosor, rosa t-shirt, rosa leggings, rosa kjol, rosa tröja rosa jacka och svarta skor.. och hon har valt själv fast jag börjar misstänka att hon i hemlighet blivit stylad av Icka...(kram på dig Icka, jag måste ju ha nån att skylla på då det är jag som köpt kläderna) Ida har ridit i ridhuset idag- nu börjar hon faktiskt göra som man säger!

Hundbajs
Är inte kul då man fått in det i bilen, liten Ida skuttade glatt in i bilen-för säkerhets skull passerade hon hela baksätesgolvet -med MYCKET av ovannämnda på stövlarna. Om jag säger såhär- bilen är nystädad nu!

VIP kväll
Ikväll ska jag och P på gårdsfest som några butiker i Eksjö ordnar- b.l.a  delikatessaffären, väsk o skoshopen, KarlXII (för er oinvigda smink, hudvård parfymeri) och en frisör och några fler bra butiker. Rolf undrade varför vi blev inbjudna!!??? P inflikar snabbt att mamma är ju så bra kund! Och det stämmer nog i några av butikerna...Det ska iallafall bli trevligt att umgås lite med P bara!

Sen ska jag ladda för att jobba helg- vi hörs kram på er!

Kommentarer
Postat av: elina

haha ja blir såååå gad av o läsa din blogg - du e väldigt humoristisk o de gilalr jag :) wehooo! :)

kraaamar

2008-10-10 @ 11:54:40
URL: http://elojna.blogg.se/
Postat av: elina

ja pluggar ju till PT, personlig tränare :) wehoo - så skojigt :)

kraaamy

2008-10-13 @ 15:15:43
URL: http://elojna.blogg.se/
Postat av: icka

hahaha!!! du ska bara veta vad jag och ida smider för planer om våra outfits när ingen hör på... mohahahaha!! hon e cool hon:) ser fram emot brunchen, jag lär vara allför bakis för att egentligen vistas bland folk men jag tänkte ändå att jag ska göra er den äran;) vilken tid?? inte alltför tidig brunch va? typ 12..?? hehe! ses snart super-höns-morsan;)) kram

2008-10-14 @ 19:54:35
URL: http://common.blogg.se/
Postat av: icka

klart jag kommer i tid då! nä, jag vet att jag inte har nån bil.. frågor på det eller?? ;p haha! kram

2008-10-15 @ 14:14:51
Postat av: jasse

klart jag kommer, pauline påminner mig med jämna mellanrum, o jag har skrivit in det i allmanckan. jag bord einte glömma bort det ;) kram

2008-10-15 @ 23:19:46
URL: http://jasmintensen.blogg.se/
Postat av: jasse

taack...klart jag kommer!. pauline påminner mig med jämna mellanrum (varochvarannandag), o jag har skrivit upp det i allmanckan allt för at tinte glömma bort det ;)



kram

2008-10-15 @ 23:25:52
URL: http://jasmintensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0