När sover du egentligen...


Tidsoptimist- javisst!
När sover du egentligen? Det var frågan en arbetskamrat ställde till mig då jag sa att det skulle va en ganska lugn helg...fixa ett badrumsskåp på dan och måla badrummet, kolla på en väninnas valpar, handla och bara lite träning på torsdagkvällen innan jag hämtar R i Nässjö på kvällen, P tävla på fredag och och sen rida och sen fixa mer i badrummet , handla födelsedagspresenter och barnkalas (gå på,inte anordna) på kvällen, tävling för P igen på Lördag osv. men det bidde inte så för på fredan hade jag lite ont i halsen och mådde lite sisådär lördagens tävling tog det sista av krafterna- däckade totalt med snor i hela hjärnan typ. Men nu är det söndag kväll och jag mår faktiskt mycket bättre, trots denna söndag...

Dissa vädret!
Alltså världens ösregn och halv storm på morgonen, tog ut hästarna på morgonen (de ville knappt gå ut) kommer in och däckar på soffan,supersnuvig och då försvinner strömmen hemma..


Dissa Telia- internet- funkar not!!!
Vi är hänvisade till Telias bredband (ADSL) via telefonjacket, då måste man ha Telia abonnemang också på den vanliga telefonen, dessutom fiunkar inte något annat mobilnät här så vi måste ha Telia på mobilerna med...Snacka monopol...Vi är snällt sagt lindrigt trötta på Telia, det är rätt ofta bredband eller telefoner inte funkar, emellanåt har vi ingen mobilteckning heller och den vanliga linjen brusar och sprakar så man knappt hör sig själv. Visst de åtgärdar felen men varför tar det så låååång tid och varför strular det så ofta? Vi sa upp vårt bredband i somras, men så ringer en lite säljare från Telia och R förlänger abonnemanget men utan bindningstid....fredag 26 sep har vi inget bredband....tror att nåt gått sönder- felsöker i ett par timmar... lördag ringer R till Telia och får svaret att det måste skett något misstag och de kan få igång det på måndag igen...måndag-tisdag- onsdag går och inget händer.. torsdag ringer jag till Telia och efter tjugofem olika tel köer får jag prata med en människa istället för en dator, han lovar att fixa bredbandet inom en timme-tre!! timmar går inget händer. Återigen fjorton tel köer och jag är rätt sur då jag kommer fram.. det tar två minuter så har vi bredband igen! Hur kan det vara så förbaskat svårt?? Säger att jag vill ha kompensation för deras strul- tjejen från Telia verkar jätteförvånad men hör nog på mig att det inte finns utrymme för ett nej- får en månads gratis bredband (fast det blir ju bara tre veckor då vi varit utan i en vecka)


Såhär ser det snart ut i Idas rum....


Ida
Har dille på Barbie just nu, hon har hur många som helst och leker endast med dessa hemma, borta och i bilen... Lyckan var fullständig då hon i onsdags var med mej hemma hos en familj där tjejerna vuxit ifrån Barbieåldern... innan vi skulle åka sa deras mamma såhär: Du kan få ta med alla Barbiedockorna och deras saker hem om du får för mamma förstås.. ehh inte läge att säga nej- så nu har samlingen utökats med Barbie skönhetssalong, garderober, kök och möbler, en bil och massor av kläder och naturligtvis några dockor till- allt går förstås i rosa.



Ida och P spanar...

Jaha, sovdags igen ska väl sovsnörvla mig halvsittandes även genom denna natt vi hörs kramar Molla

Kommentarer
Postat av: Pauline

Det är väl onödigt att sova bort sitt liv haha:P

2008-10-06 @ 19:06:23
Postat av: mia

Ja varför ska vi mammor sova...LYX.....tycker nog resten av familjen......Hälsa IDA att jag inte kommit ur "rosaperioden " än haha......fick jag bestämma allt här hemma så var mycket mer rosa .....Kram Mia

2008-10-06 @ 22:22:31
URL: http://mia1.blogg.se/
Postat av: icka

och jag med! men det vet ni ju redan att jag och ida delar favvofärg.. haha! ja asså vi får ju ut försäkring på bilen, hoppas bara att det blir lite mer än vad dom har sagt hittils.. .bilar.. kram

2008-10-09 @ 16:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0