Tisdag morgon

Idag är jag helt slut, är lite risig i halsen och dessutom är det ösregn...om det varit sol kunde man ju bita ihop och pigga på sig... Ida var på dagis heldag igår 7-23, så hon sover fortfarande.

Hera
Blev sjuk i lördags, ont i kroppen så hon tjöt när man skulle röra henne, ville inte gå ut och inte äta, men igår var hon nästan som vanligt igen så jag hoppas det inte var något allvarligt. Hon var ju sjuk förra hösten, troligen streptokocker då men det verkar inte som det nu eftersom hon är bättre.


                                               

Julhysteri
Det är 7 veckor kvar till jul, brevlådan fylls med reklam om julklappar och olika belysningar (det är ju bara tre veckor kvar till 1:a advent så ok med belysning), det har i flera veckor redan varit julpynt framme för försäljning i vissa affärer. Julklappsreklamen från leksaksaffären är på nästan 70 sidor! Jag gillar julen och visst är det kul att ge bort klappar men ibland kan man bli lite anti- det handlar inte om att träffas och umgås utan att hinna köpa mest  prylar...När barnen får så många julklappar att de tycker det är jobbigt att öppna på slutet-Hallå!

Nu bär det snart av till Peking (om vi får visum) , superkul och få chansen att se lite av den kinesiska kulturen, ska bli spännande...

Kram på er

Kommentarer
Postat av: elina

tack :)

mollla... e de sant?! ska n te peking?! WOOOW! när då??! tell me all :)

kraaam

2008-11-11 @ 10:52:59
URL: http://elojna.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag håller fullkomligt med dig om julhysterin, Jag ÄLSKAR julen men hinner nästan tröttna innan advent....Oj en resa till Kina...häftigt.....håller tummarna så att ni får visum....blir det hela tjocka släkten nu med eller????Kram Mia

2008-11-11 @ 12:35:54
URL: http://mia1.blogg.se/
Postat av: jag själv

det är bara jag och R som åker med min mamma o manne

2008-11-11 @ 17:31:21
Postat av: icka

BRA att Hera är okej igen! inte kul när dom små djuren insjuknar.. Morris ligger på djursjukhuset nu, vet inte vad det är ännu, hoppas bara att det fixar sig..



För övrigt kan jag ju säga att jag hatar julen och allt därtill eftersom allt handlar om pengar o paket.. ska jobba hela jul o nyår, skönt.. ska kolla på love actually en gång i veckan fram till jul nu så kanske jag får tillbaka min tro på tomten och det julen verkligen handlar om.. ;) stor kram!

2008-11-14 @ 13:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0