nu ere helg igen...och snart e den slut...

Lördag morgon, sitter här och gäspar, blev inte mycket sova inatt- Ida på tvären i sängen och sparkade och vevade med armarna i sömnen- väckte mig och Rolf hela tiden- R somnade dock emellanåt men då snarkade han= då sover inte jag! Dessutom var den äldre dottern ute på dåligheter men hade inte talat om att hon stack iväg med kompisar vid 22.30- kommer hon och lägger sig vid 01.42!!! varvid jag vaknar och inte kan somna om! Då ligger jag också och blir irriterad och undrar varför i H-E hon inte gått och lagt sig tidigare!! (då visste jag inte att hon varit med kompisar utan trodde hon varit hemma hela tiden) Och när man är arg kan man inte sova-så det så, men somnade väl om efter nån timme...

Överstens pris i hoppning för husarerna gick väl hyfsat, men det var en aning blött på marken- alla grejor var spraymålade med lera-sand- fick spola av allt och torka med handduk innan det ens var lönt att försöka med sadeltvål...

Sen snabbt iväg på jättetrevlig middag-Ida fick  ärva en balett/älvaklänning i glittrigt lila så hon var lycklig resten av kvällen!

...........och nu är det söndag efter lunch ska strax iväg och måla lite hinder och sen ska jag hjälpa några tjejer när de hoppar med sina ponnier, sist på programmet ska jag gå igenom med husarerna hur man visar häst vid hand!

Ska väl kanske packa lite innan kvällen för imorn  är det fullt upp och sen åker Ida och jag till Stockholm på tisdag morgon, det ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0