Bra planering...

Bokade tid för service på Hondan förra veckan, måndag morgon passade bra, min plan var att Rolf tar bilen till Nässjö och lämnar den då han åker till Sthlm på morgonen som vanligt...och jag skulle då slippa köra honom och få lite sovmorgon efter min helg...men icke, när jag säger det till R så svarar han "men jag ska inte åka på måndag morgon" suck, han skulle jobba i Eksjö över dagen och åka upp sent i kväll, så kl 07.00 åkte vi till Nässjö imorse, sen till Eksjö och sen handla och sen hem, jag var typ halvdöd, så jag satte på en film åt Ida och tänkte slumra en stund...Ida tittade en del på filmen, tränade höga hopp från fåtöljarmstödet, hoppade hopprep, spelade på nån grej som låter mycket och som jag av nån outgrundlig anledning gett henne, efter en halvtimme undrar hon om jag vilat klart så vi kan gå ut och hugga en gran... Nu är jag uppe iallafall och ska väl snart gå ut och försöka hitta en gran...

Annars är det en lugn dag idag och både jag och Ida verkar ha blivit av med våra förkylningar, peppar, peppar.. hoppas jag slipper magsjuka bara...
Igår på jobbet ringer de från en avdelning som är lokaliserad i Eksjö tätort och en av oss måste åka dit och jobba kvällen..för en personal har fått magsjuka och ligger på jobbet och kräks.. hur kul är det, som tur var hade vi en snäll kille hos oss som offrade sig, hoppas han klarar sig och vi inte får in det på vår avdelning...

Nu känns det nästan som julledigt, ska bara jobba på onsdag kväll, är i övrigt ledig fram till 29 dec, har ju en del julpyssel kvar, har fått upp två tomtar (el. Ida har) julljustakar, och julgardiner i köket- men det är allt. Kokade kola men den blev för hård så den fick ätas upp då det inte gick att klippa den- äta gick utmärkt fråga Ida och Pauline!

Ute är det äcklig is- snö- vatten- lera sörja...shit vad tråkigt! Kan man önska sig en vit jul av Tomten tro?

Tjabbadabbadoooo!!

Kommentarer
Postat av: jasse

ja, kan inte jag få önska mig en vit jul av dig? tycker det e så sjukt tråkigt när det är lera överallt, det ska lixom var vitt, jag funderar på om man ska flytta fulen till typ två veckor senare?! dåere oftast vitt.

kram pårej

2008-12-15 @ 23:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0