Hushållerska anställes omgående

Nu har jag inte skrivit på en vecka , lite slarvigt men det har varit fullt upp kan man säga.
Lillasyster Emelie och lilla Caroline överlevde att vara hos oss, trots kullerbyttor från soffor och en miljon små pärlor i hela huset, det var jättemysigt tack Emelie! 

I lördags fick jag ett litet bryt, jag bara kände att jag orkar inte fixa all mat och allt annat själv hela tiden! Var ute och red och hjälpte P att fixa hästen inför söndagen. Kommer in vid 18.30 och ingen  har tänkt på mat, tvätten är inte upphängd hundarna har inte fått mat- då blev jag sur!! Gick typ i strejk- Rolf och P märkte detta kan jag säga. R kör P till Aneby och sen får jag ett mess "köper med pizza hem" och på söndagen fixade han middag utan att jag behövde säga nåt, så uppenbarligen var jag extremt irriterad! Alltså tycker det är helt OK att laga mat för det mesta, men ibland känns det som om man fixar allt hela tiden man dukar, lagar mat, de kommer i bästa fall och äter , sen ska man plocka undan allt själv ...tvättar städar och ingen annan bryr sig... ska försöka att bli mindre duktig!
Tack P för att du faktiskt fixar diskmaskinen, stallet och min häst ibland och tvättar dina kläder!

Söndag var det tävling för Pauline och Vital i Mjölby, det gick bra så det var kul men det var en heldag, hann iallafall hem till Världscupen i hoppning på Tv kl 17 de ni! Var ute och galopperade i det sköna vårvädret i söndags kväll- Capo tyckte det var jättekul- utom när det helt plötsligt var en älgko 7 m ifrån oss-ngt spänd men det gick bra.

Har min jobbvecka och så var det en som var sjuk så måndag jobbade jag 7-23 och tisdag sov jag till 8 himla skönt, jobbade tisdag 12.30-23.30 ska egentligen sluta 22.40 men vi har lite struliga tjejer just nu så det blir lite stök på kvällarna. Vilket otroligt dagis man har, igår missade jag att ringa och säga att jag är sen upptäcker detta 23.15, frågar sen på dagis om de inte undrat och ringt- Näe vi tänkte att det strulade lite så det är lugnt...Kom när du kan... Helt suveräna!!

Idag är jag lite seg, Ida ville inte sova så länge som sin mamma idag, men jag har ju en kul dag idag, simskola med Ida på f.m. sen jobbkonferens 13-16 sen har jag träning under kvällen- det blir kul!!!

Imorn är jag LEDIG yes!!

Förresten mirakelmedlet funkade faktiskt efter tre omgångar skrubbning var det rent i bilen
= no more drickyoghurt i baksätet!!

Kram vi ses:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

kul :) ja mirakel medlet funkade. för jag såg inget i bilen efter skrubben XD kramar

2008-04-02 @ 21:02:28
Postat av: Anonym

Fattar inte hur du får tiden att räcka till.......men jag e iallafall imponerad......det är nog bra att ruska om familjen lite....så att dom ser vad som händer när orken tryter.....Hoppas att allt är bra...Kram mia

2008-04-03 @ 15:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0