Tillbaka igen....

Har inte skrivit på nästan ett år, det har varit fullt upp och ingen inspiration har kommit , några ggr har jag varit på väg men nu gör jag det mesta i mobilen, men att blogga funkar inte från mobilen.
 
Det har väl hänt en del- alla som träffar mig i verkligheten och har Facebook har koll på detta.
Det mesta har varit hektiskt och sen i höstas har vi en ny fyrbent kompis härhemma som heter Bosse. Bosse har sedan han kom till oss tagit upp ganska mycket tid och har liksom varit i centrum. Men nu börjar han att lugna sig lite grann, men energi är liksom ingen bristvara.
 
Pauline har lämnat Sverige för Australien , åkte i oktober förra året och kommer hem 8 juni. Häligt, häftigt att hon vågade ge sig iväg, hon har dock också hunnit med två veckor i Thailand i februari med delar av vår familj, vi var dock inte med denna gång.
 
Vintern som jag normalt sett gillar, får gärna ta slut nu, isgata, blåst och allmänt omysigt! Dessutom har jag varit mycket ensam hemma senaste tiden, Rolf är borta mycket i sitt jobb och då kan jag inte jobba kväll, och Bosse kan inte vara ensam så länge så de veckor han har varit hemma har jag jobbat kväll. Så vi har inte sett varandra överdrivet mycket. Ska bli skönt nu när det blir vår (om det händer nångång vill säga) lite ljusare, lite varmare- allt bli liksom enklare. Nu har Ida också (som nästan aldrig är sjuk) varit sjuk förra veckan, halsont, feber, snuva, diarre... var pigg i helgen men inatt fick hon magsjuka- kräkts hela natten, har förhoppningsvis slutat nu- håller tummarna. Jag jobbade hela helgen men hade en ledig dag igår- men då får jag migrän och är heldäckad! Jag har fått rejäla problem med min nacke och naprapaten trodde jag ev har en skadad disk eller och pålagringar i nacken, ska till vårdcentralen för att få en remiss till magentröntgen nästa vecka.
 
 
Man gnäller lite och det är väl ilands-problem, men kombination av att vara själv hemma med ansvar för allt, sjuka barn, press på att man måste fixa en massa för att vardagen ska funka och så lite nackproblem,migrän och skitväder på det, känns inget kul just nu!
 
Sen finns en massa kul saker som man får prioritera bort och det känns ju inget vidare....
 
Nu hoppas jag att jag slipper bli sjuk, att Ida kryar på sig fort och det blir vår!! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessie

Kul att höra från dig nu när jag inte får liverapporter längre! =)
Men tyvärr var det ju inte så rolig läsning. Jag tycker som du, jag vill oxå ha vår! Försökte lura våren förra veckan genom att ta på mig färgglada vårkläder... O se hur de gick!!!!
Hoppas det ordnar upp sig med allt, nacke migrän o att du snart får umgås med din man lite längre stunder =).
KRAM

2013-03-20 @ 17:57:55
Postat av: Anonym

Nu är jag snart hemma igen mamma! 53 dagar kvar! Längtar efter dig och er därhemma nu! hoppas allt är bra med nacken?!, Se till att hålla er friska nu och humöret uppe!!! kramar till världens bästa mamma! :)

2013-04-16 @ 07:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0