Nu är det höst...

...det går inte ens att låtsas att det är sommar längre. Löven singlar och träden skiftar färg. Fast än så länge är det rätt ok, tycker bara inte om när det är så förbaskat mörkt!

Gårdagen ägnades åt fix hemma och en tur på terrängbanan i Eksjö, Vital och Trinity tyckte absolut att det var världens bästa dag:) Hel tossiga båda två! Men det innebär inte att de busar, de hoppar allt snällt men tycker inte att den på ryggen behöver bromsa....

Idag skulle Ida få lite egentid med sin mamma så vi har varit i Jönköping och införskaffat en discokula till discot på fredag. Sen skulle vi köpa vinterstövlar....efter att ha gått igenom sortimentet i 4 skoaffärer så åkte jag till Hööks där jag trodde jag sett ett par fina stövlar- de hade fina stövlar som även ida godkände!! Jag har lyxat till mig själv också- fast mina gamla är faktiskt slut- med ett par nya svarta skinnstövlar med precis lagom klack, det stod liksom mitt namna på dem, det var i den tredje skoaffären, så jag är lite snabbare än Ida på att bestämma mig:))

Här är bild på Idas supertuffa vinterstövlar!


På förmiddagen lyckades jag att bli inlåst i hästtransporten vi har spån i. Det blåste ute och jag hade inte ställt upp dörren så den blåste igen och gick i lås! Den går inte att öppna inifrån. Men det är ett kapelltak på som är lite trasigt baktill så jag kunde öppna upp och klättra ut....tror inte nån såg mig, de hade nog undrat vad jag pysslade med:) Men jag hade ju telefonen i fickan så jag hade väl fått ringa efter hjälp annars!!

Imorn heldag på jobbet- sen jobba två dar och avsluta med födelsedagsdisco på fredagkväll!

Jag jobbar på att inte stressa i onödan- inte köra för fort (om jag inte har bråttom vill säga) inte planera in för många saker....går lite sisådär men det tar väl tid att förändra!

Ha det toppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0