Optimist- javisst:)

Idag har jag en lugn kväll för första gången sen förra tisdagen.....Om man har bra planering och logistik så hinner man med ganska mycket. Men idag börjar jag fundera på varför man klämmer in så mycket det bara går hela tiden?
Jobbade onsdag e.m. kväll, torsdag 7-16,på jobbet har vi sista veckorna haft det rätt tungt- så det har inte varit några glidarpass direkt. Torsdag kväll åkte vi till jönköping och hämtade Pauline som kom med buss från Götet och så var det lite saker behövde inhandlas, den kvällen var vi riktigt dåliga föräldrar- middag på Mc Donalds, kom hem vid 21.00 och inga läxor blev gjorda- fredagen var det jobb 7-12 sen begravning för Rolfs faster som somnat in 87 år gammal, en mycket fin begravning, vi kommer hem vid 17.45 och sen kom Husargänget vid 19.00- vi hade en supertrevlig kväll! Lördagen fick vi börja med att skotta snö( för ovanlighetens skull) sen lunch med några vänner till oss för att vid 15.00 vara på Julgransplundring på Ing2 i Eksjö, det var i år lika uppskattat som vanligt- av både barn och föräldrar, tjejerna som tar hand om alla barn medan de vuxna får middag och umgås i lugn och ro är guld värda! En del barn (dock inte Ida) var dock lite bekymrade för de hittade tomtens kläder ute i köket....jag sa då att tomten hade lämnat dem där för att han nu har semester eftersom julen är slut!

 Ida var inte helt nöjd med Tomten, det var inte den riktiga tomten som brukar komma till Gåsö, han sa inte HO HO Då sa jag att tomten redan fått semester och han skickat en av sina nissar att vara tomte för barnen ikväll, men Ida köpte inte det heller för han hade grå sockar och det har inte nissarna!!!och så hade han fel röst. Efter detta bytte jag samtalsämne.....

Söndagen ägnades åt jobb mellan 8-22.30 och även idag blev det jobb mellan 7-16,
nu är det bra skönt att vara hemma kan jag säga- och ledig dag imorn!

Det är ju skönt att det inte är -20 men nu är det mest is överallt, har insett att jag måste sko upp alla hästarna med snösulor och broddar igen, det kan bli spännade att rida våra hoppetossor ändå:) Nu töar det men ska ju bli kallt till helgen igen när jag är ledig:(

Nu ska jag försöka att inte planera in så förbaskat mycket den kommande helgen- men det är ju så mycket man vill göra och så få timmar på dygnet!!!!!

Som jag skrev i början så har det varit fullt race på jobbet ett tag men jag är så glad över alla fantastiska jobbarkompisar jag har- vi får ju vara ganska flexibla och uppfinningsrika för det kör ju ihop sig emellanåt- men när man hjälps åt så brukar vi fixa till det, ofta med hjälp från kollegor på andra avdelningar också- det är faktiskt toppen! Men denna vecka har jag bara en arbetsdag kvar, onsdag, så det blir en soft vecka:)

Har dock inte full koll på allt.... missade förra säsongen av Solsidan, har sett all reklam för nya säsongen. Sa glatt idag på jobbet att ikväll ska jag se första avsnittet kl. 20.00- ha ha ha det var ju igår...men det finns ju TV4 play:)

Vi hörs- kramar!

Kommentarer
Postat av: melaine

solsidan bara måste du se, så hilma kul :) hoppas de blir lungare på jobbet framöver. ta hand om dig!! kram melaine

2011-01-17 @ 20:46:49
Postat av: melaine

solsidan bara måste du se, så hilma kul :) hoppas de blir lungare på jobbet framöver. ta hand om dig!! kram melaine

2011-01-17 @ 20:47:37
Postat av: Birgitta K

Du måste växla ner! Du kan få några blodtrycks-tabletter av mig så dämpar du dig!

2011-01-18 @ 08:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0