Varför....

...känner jag mig stressad idag när jag är ledig? Varför känner jag att jag måste hinna med så mycket på en dag? Pauline tycker att jag planerar för mycket- hon har kanske rätt? Idag är jag ledig men vill gärna ruta in dagen...typ: 7.30 släppa ut hästarna, 8.15 frukost, slänga i en tvätt, plocka ur diskmaskinen, 8.45-9.30 ut med hundarna, 9.45-11.30 åka och träna med hästarna, 12.00 lunch osv...men jag tycker det känns svårt att bara vara och ta saker efter hand...känns inte som man är effektiv, man får inte så mycket gjort, en massa saker som jag känner att jag borde göra men det blir inte gjort-har inte hunnit och då får jag dåligt samvete- känner mig inte nöjd...just nu försöker jag snabba mig på att skriva färdigt detta så jag kan gå ut..

Känner andra människor såhär också?? Upplever inte mig själv som speciellt stressad- kanske man är ändå?? Skulle ibland vilja ha mer tid och ork , eller är jag lat?? Nu ska jag fortsätta på dagens schema:)


Kommentarer
Postat av: Danne

Andra människor känner PRECIS likadant. I alla fall jag. Kanske inte planerar ni i minsta detalj men någon form av översikt över dagen vill jag alltid ha ;) Känns tryggare så!

2009-11-20 @ 09:32:04
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: Molla

Känns ju skönt att höra:)

2009-11-20 @ 10:03:01
Postat av: Sanna

Känner exakt som du!! Gör likadant också, planerar dagen in i minsta detalj - en planering som ALDRIG håller. DET gör mig stressad..suck.. Tror att det är svårt att ändra detta beteende, vill ju gärna *)ha ett snyggt hem (iallafall rent) rida och träna varje dag, helst i dagsljus träna hundarna och gå minst en långpromenad med dom träna själv göra massor med kidsen! alltid göra läxorna och komma väl förberedd till föreläsningar och tentor träffa vännerna - oftare än till midsommar och nyår.. *å så allt dä andra..

2009-11-20 @ 23:27:42
Postat av: Jessie

Här har du en tills om är likadan... men jag har gett upp de för som Sanna säger så bilr jag bara mer stressad när det sen itne blir som jag planerade. Jag har lärt mig mer o mer att ta dan lite som det kommer och upptäcker sakta men säkert att det inte blir katastrof. Rätt skönt, men fortfarande jobbigt när det inte blir som jag planerat... hihi...

2009-11-21 @ 12:02:27
Postat av: Daniel

En sak i taget... skriv upp på en lista det man bör göra under dagen... å sprid ut dem över veckan.



Testa planera.

2009-11-23 @ 14:29:20
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0