Lite af hvarje....

Snön ligger vit på taken och endast tomten är vaken....nja inte riktigt men det är vitt ute och tyvärr två plus så det försvinner nog snabbt, trevligt med snö som lyser upp tillvaron lite. För att börja vänja mig själv och grannarna vid att det är första advent om drygt tre veckor har jag idag tagit fram julljustakarna i köket, men bara där som en liten mjukstart. Egentligen bara för att det är så förbaskat mörkt! Morgnarna går väl an än så länge men redan vid fyra börjar det skymma- asjobbigt! Känns som om klockan är typ nio på kvällen när den bara är sex-halvsju!

Har idag varit duktig och bakat- bullar, chokladbollar (skyller dem på att Ida ville ha) kakor och nu står ett stort långpanne brytbröd i ugnen. Ganska avkopplande att baka- var länge sen jag tog mig tid. Men med snöyran utanför var det en trevlig sysselsättning.

Håller på att sy en klänning till på lördag- börjar kännas en aaaning bråttom nu- men det ska väl hinnas med att få ihop den....men det är svårt att nåla kläderna när man har dem på sig...det blir mycket "aj som fan!"



Pauline i sin fina balklänning i våras! Min är grå och svart....eller ska bli rättare sagt...

Bäst jag går och nålar lite nu!


Kommentarer
Postat av: Jessie

Men shit va duktig du e som syr själv!!!! Får kanske ta en sväng förbi dig o kika lite i dina fönster me... =)

2009-11-06 @ 06:07:35
Postat av: Danne

Mmm... baka! ;)

Har du sytts Paulines klänning alltså? Den är ju grym! Vill gärna se bildbevis på din grå/svarta också ;)

2009-11-06 @ 10:18:44
URL: http://danielsanden.blogg.se/
Postat av: molla

Paulines klänning har jag inte sytt .... men jag har sytt några andra klänningar tidigare.bilder kommer såsmåningom .....

2009-11-06 @ 13:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0