jag - en data expert

Pauline kommer idag på morgonen och får inte Internet  att funka på sin nya dator (funkade halva natten när hon satt på MSN) försöker att få igång den med support från pappa som sitter på tåget- slutar med att hon blir föerbannad på att hon inte kan lösa det. Säger till henne att starta om datorn- det går blixtsnabbt men inget Internet.. Jag håller på en liten stund och ser att när man trycker på stäng av knappen går datorn bara i viloläge- man måste gå ett steg till för att stänga av på riktigt.. så jag stänger av startar om och vips så funkar internet igen..

Ida ville starta dagen med Bolibompa igen fick återigen nej- men sa bara jaha då leker jag istället!! Jippie inget världskrig idag!

Ida är rolig, när jag kom hem efter att ha kört Rolf till tåget imorse och handlat i Nässjö med, har Ida gjort frukost åt mig- blandat C-vitamin i ett glasoch hällt upp yoghurt i en skål- det var gulligt men hon hade nog gjort det vid 8 tiden och jag kom hem vid 9.30 lite småvarmt men det var bara att bita ihop och äta!!

Resten av dagen ska ägnas åt roliga saker som städning och tvätt ....

Kommentarer
Postat av: elina

haha ja visst e de bra?! :)
ha ha ha, va söt IDA e! mums me ljummen yougurt - icke att förakta ;)

2008-03-25 @ 12:58:15
URL: http://kischen.blogg.se
Postat av: Sara

lita aldrig på datorer.... heja IDA!!

2008-03-26 @ 22:21:24
URL: http://hellstone.blogg.se
Postat av: icka

hälsa ida att jag oxå vill ha frukosten serverad:)

2008-03-27 @ 10:41:07
URL: http://common.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0