Efter två veckors paus....

... så var det lagom att plita några rader igen.

Nu börjar andra delen av min semester, har tre och en halv vecka nu men det är en hel del inbokat- fast det är ju bara roliga saker! Och eftersom allt hö är inkört behöver man inte vänta på det och anpassa sig efter vädret heller som vi brukar behöva göra. Tyvärr blir det inget Falsterbo i år även fast höet är inkört för vi ska på bröllop- men Falsterbo finns kvar
- bröllopet vi ska på är mycket viktigare för mig- vi lärde känna varandra för 28 år sen och trots att vi bor långt ifrån varandra så har vi behållit vänskapen i alla år.

Igår var det sista jobbdagen, började inte förrän 9 så Rolf och jag red ute en sväng vid sjutiden på morgonen, han tog Vital som var snäll nästan hela tiden, for bara nån gång ute i skogen - men när vi skrittar och nästan är hemma körs det med röjsåg i skogen och han blir spänd, sen flaxar det väl upp en sädesärla eller nåt och då gör han 180 grader på en hundradels sekund....men Rolf lyckades landa på fötterna och Vital sprang bara en liten bit så det gick ju bra iaf, R var ändå beredd men det händer fort med lilla Vital:)

Idag ska jag försöka baka några omgångar baguetter till min fest 16 juli- tur det finns frys så man kan förbereda lite:) En mycket snäll person har lovat att baka alla tårtbottnar till mig också- tusen tack!!!  Det känns faktiskt kul att fylla år- har ingen åldersnoja är däremot tacksam för livet och att vara frisk - det är inte så självklart för alla....så ta vara på de dagar du får!!!

Har sovit i sommarstugan inatt, det var varmt men något svalare än i huset. Men idag då jag börjar min semester är det lite disigt naturligtvis....

Pauline är på Gåsö och njuter av ompyssling av mormor och sol och bad och har semester från oss ett tag:)

Nu måste jag vattna mina blommor som håller på att torka bort- hej svejs!!


Kommentarer
Postat av: Siw

Antar att Rolf hellre rider sin häst efter detta :-) Skönt att det gick bra i alla fall! Ha det gott nu när du är ledig så ses vi kanske på din fest om det inte är för stökigt på jobbet! Kramiz

2010-07-05 @ 11:23:10
Postat av: Jessie

Jag är inte sämre jag... nytt inlägg hos mig med =). Ta inte ut dig för mycket innan kalaset bara. Vi vill ju ha en pigg och fräsch födelsedagsdam... ;-)(Hade tänkt skriva födelsedagsbarn men måste ju tetas lite...)

2010-07-06 @ 20:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0