I renoveringsträsket igen!

Efter att vi fixat det mesta färdigt i stallet, har vi inte påbörjat något nytt projekt! Vi åkte på att byta vattenpump häromveckan då vi en morgon vaknade och det inte kom något vatten ur kranen....Jag är iaf glad att det hände när Rolf var hemma. Nu är han borta till den 23 nov, hoppas allt funkar.....
 
Nu har vi satt igång i Idas rum på övervåningen, min plan är att flytta in i rummet till jul....Rolf tror feb- mars.... Men det är två kattvindar på sidorna som vi ska öppna upp delar av, det tar ju lite tid, den ena gjorde vi i helgen, och jag fick klart den ena förvaringsgarderoben också. Nu ska den andra kattvinden tömmas helt också, mycket saker! bra att rensa lite! Idag har jag rivit ner alla takplattor och eldat upp dem, många spikar har jag dragit ut! Hann börja en stund med golvet också. Linoleummatta limmad på masonit som är fastspikad med en miljon små spik i golvet. Golvet under är fint, ett trägolv med 85 mm breda plankor, funderar på att ha det som golv, ser helt ok ut, det behöver dock någon behandling och tänkte olja det. Nu strax dags att åka till jobbet, var tvungen att duscha innan efter att ha rivit tak, gjorde intressanta fynd i BHn, typ färgflagor, träbitar och sågspån....För att inte tala om håret, kändes precis som svinto av allt byggdamm!
 
Ida har fått sortera sina Barbiesaker för att kunna sälja av dem, det blir mindre saker att ställa in i hennes rum igen! Idag är hon superförkyld, får se om det blir skola imorn, idrott på schemat så lite tveksamt. 
 
Vi hörs!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0