Lite vinter...

 ...blev det till slut. Sköntb att slippa leran men det är lite för lite snö för att kunna rida bra i den., Inte fruset i backen än heller, så ibland när man går i hafgen så åker man ner i två decimeter lera....Som tur är så har vi delar i varje hage som inte är leriga , ännu iaf.
 
Mycket att tänka på när jag är på väg att byta jobb, 30 januari är sista dagen på Långanäs och 3 februari börjar jag på riktigt på ridskolan. Har ju smygjobbat lite nu under januari. Ska bli roligt att vara ridskolechef och dessutom få ganska bra arbetstider, kommer bara att jobba två kvällar per vecka och varannan fredag till 18. Slut på heldagar och smidigare med hunden. Jga kan ju dessutom bestämma mestadels själv när jag vill ha aktiviteter på helgerna. Dessutom få en kollega som är superduktig!
 
Idag har jag fått sätta upp ett galler emellan Vital och King för de håller på att riva väggen mellan sig, tetas och biter varandra och ibland står de på bakbenen för att nå över väggen, detta medförde att översta plankan imorse var nerriven i Vitals box, han var i upplösningstillstånd eftersom det låg en planka i hans box...helt stilla på golvet! Vital i ett nötskal, jag tog bort plankan och han var hyperstressad när han skulle ut, så jag fick släppa honom, han går då ut, stannar två meter från stallet och väntar på mig.  Han är lite speciell den där!
 
Ronja släpper jag ut lös , hon går själv till hagen, utan att jag går före med den andra hästen.....går själv in också, har man missat att öppna hennes boxdörr står hon utanför sin box och väntar tills man öppnar. 
 
Ikväll blir det Hästmannen - sista striden på förhandsvisning i Eksjö, blir spännande och se hur den filmen är, det är Stig-Anders själv som bjudit oss. Snällt av honom. 
 
Nu dusch, matlagning och sen bio- ha en bra dag!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0